اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ملایر

تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس مهیاست

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر گفت: مقدمات و تمهیدات برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر مهیا شده است.

تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس مهیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران در ملایر اظهار کرد: با توجه به برگزاری انتخابات در 33 حوزه در سراسر کشور و همچنین در این شهرستان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و ملایر برای روز 15 اردیبهشت برای انتخاب یکی دیگر از نمایندگان این حوزه انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی آماده است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کار رأی‌گیری در این حوزه انتخابیه در 190 شعبه اخذ رأی انجام می‌شود که 114 شعبه به صورت ثابت و 76 شعبه نیز به صورت سیار انجام خواهد شد.

فرماندار ملایر ابراز داشت: مجموعاً حدود 5 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زمینه‌های اجرایی - نظارتی - بازرسی - انتظامی و امنیتی - خدماتی و تدارکاتی و پشتیبانی انتخابات ملایر برگزاری دومین دور انتخابات را در ملایر بر عهده دارند.

وی افزود: مردم شریف حوزه انتخابیه ملایر از ساعت هشت صبح روز جمعه 15 اردیبهشت می‌توانند با مراجعه به یکی از شعبات اخذ رأی با در دست داشتن شناسنامه خود از میان دو کاندیدای مرحله دوم یک نفر را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنند.

خیریانپور تصریح کرد: رأی‌دهندگان باید دارای 18 سال تمام باشند لذا متولدین 15/2/ 1373 و ماقبل آن واجد شرایط رأی دادن هستند.

وی ادامه داد: همچنین طبق تبصره 4 ماده 9 اصلاحی قانون انتخابات در مرحله دوم صرفاً کسانی می‌توانند در حوزه انتخابیه ملایر رأی بدهند که در مرحله اول نیز در حوزه انتخابیه ملایر رأی داده باشند یا اینکه در مرحله اول در هیچ حوزه انتخابیه دیگری رأی نداده و شناسنامه‌شان فاقد مهر انتخاباتی مرحله اول بوده باشد.

فرماندار ملایر گفت: طبق برنامه زمانبندی از بامداد روز پنجشنبه 7/ 2/1391 رسماً تبلیغات انتخاباتی نامزدها آغاز شد و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه 14/ 2/ 1391 ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: طبق اصل 60 قانون اساسی جمهوری اسلامی اداره امور کشور به اتکای آرا عمومی خواهد بود و مکانیزم اخذ نظر مردم در اداره امور کشور برگزاری انتخابات است.

خیریانپور عنوان داشت: با توجه به جایگاه قوه مقننه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قطعاً مردم به این جایگاه وقوف کامل داشته و با احساس مسئولیت در سرنوشت سیاسی خود یک بار دیگر با حضور گسترده و آگاهانه در پای صندوق‌های اخذ رأی حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.

وی تأکید کرد: ضروری است کاندیداها در این دور از انتخابات نیز با رعایت قانون و اخلاق اسلامی و انتخاباتی نسبت به برگزاری انتخاباتی سالم و آرام رعایت کامل موازین اسلامی را داشته باشند.

فرماندار ملایر در پایان گفت: طبق قانون کاندیداها صرفاً می‌توانند در شهر ملایر، ازندریان، جوکار، سامن و زنگنه ستاد انتخاباتی داشته باشند به شرط آنکه آدرس محل ستاد و مسئول آن کتباً به فرمانداری اعلام شده باشد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول