اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان:

مطهری شهید راه عقیده و ایمان است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان گفت: استاد شهید مرتضی مطهری در راه عقیده و ایمان به دست دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

مطهری شهید راه عقیده و ایمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سید محسن حسینی دیباجی سه‌شنبه شب در همایش حکمت مطهر در سالن شهدای پاسدار شهرستان کاشان اظهار داشت: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس از مرز آبی و خاکی جمهوری اسلامی حراست کرده و در نبرد در راه عقیده و ایمان به شهادت رسیدند.

وی از عقیده و ایمان نیز به تعبیر امام صادق(ع) به عنوان یکی از مرزهای قابل دفاع نام برد و خاطر نشان کرد: شهید مطهری یکی از افرادی است که برای دفاع از مرز عقیده و ایمان به شهادت رسید.

به گفته وی شهید مطهری تمام عمر خود رابرای شناساندن دین گذاشت و حدود 78 جلد کتاب از آثار وی است که مطالعه هر یک از این آثار ارزشمند می‌تواند به معرفت دینی ما بیفزاید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان، موقعیت‌شناسی شهید مطهری برای دفاع از اسلام را یکی از ویژگی این شهید دانست و تصریح کرد: کتاب اصول فلسفه و رئالیسم ایشان در زمانی نوشته شد که منافقین تفکر التقاطی داشتند.

وی افزود: کتاب حقوق زن در اسلام نوشته شهید مطهری زمانی نوشته شد که دشمن تلاش زیادی داشت که ایران را در جهان به عنوان کشوری ضد حقوق زن معرفی کند.

حسینی دیباجی ادامه داد: شهید مطهری با آن همه شجاعتی که در مرزبانی از دین اسلام داشت عاقبت خون پاکش نیز در راه مرزبانی از دین اسلام ریخته شد و مربیان و هادیان عقیدتی سپاه نیز مرزبانان اعتقادات و افرادی هستند که در این مسیر قدم گذاشته و ادامه‌دهنده راه شهید مطهری هستند.

وی یادآور شد: ما امروز باید در راه مرزبانی از فکر و عقیده و ایمان ثابت قدم باشیم، تا اسلام در برابر دشمن متحد که دین را نشانه رفته است به پیروزی برسد.

حسینی دیباجی با اشاره به اینکه علما و بزرگان دین هستند که می‌توانند به ما فکر و اندیشه درست بدهند گفت: علما و بزرگان دین نیز برای دفاع از اسلام مبارزه کردند و از اسلام در برابر گزند دزدان دین حافظت کردند و آن را به دست ما رساندند.

مسئول دفتر شورای نگهبان در شهرستان کاشان نیز گفت: جوانان امروز در سراسر جهان برای شناخت اسلام از آثار شهید مطهری استفاده می‌کنند و شهید مطهری تکیه‌گاهی برای انسان‌هایی شده که همیشه با بردن نام او حرکت خود را به سوی خدا شتاب می‌دهند .

حجت الاسلام خلیل غزلاوی افزود: رزمندگان سید حسن نصرالله نیز برای شناخت بهتر و بیشتر از اسلام به کتاب‌های شهید مطهری مراجعه می‌کنند چون می‌دانند کتاب‌های مطهری بدون استثنا مفید است.

وی ملبس بودن دائمی به لباس رسمی هنگام نماز طی مدت عمر گرانبهایش، راز و نیاز همیشگی، نماز شب دائمی، احترام به اساتید حتی اساتیدی که مورد قبول او نبودند را از جمله ویژگی‌های شهید مطهری برشمرد.

غزلاوی همچنین، کسب شناخت و معرفت را یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری اعلام کرد و بیان داشت: قرن بیستم که قرن مکاتب دست‌ساز بشر بود، شهید مطهری جوانان را با بینش و تفکر خود از غرق شدن  در مکاتب غربی نجات می‌داد.

همایش حکمت مطهر به مناسب روز عقیدتی و شهادت مرتضی مطهری با حضور فرماندهان حوزه‌های مقاومت، شورای حوزه‌ها، ارکان گردان‌ها و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج کاشان در سالن شهدای پاسدار شهرستان کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول