اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

کتاب‏های مطهری پاسخ‌گوی نیاز تمام قشرهای جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان گفت: کتاب‏های شهید مطهری پاسخ‌گوی نیاز تمام قشرهای جامعه بوده است.

کتاب‏های مطهری پاسخ‌گوی نیاز تمام قشرهای جامعه است

حجت‌الاسلام حبیب‏رضا ارزانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد شهید مطهری اظهار داشت: شهید مطهری قبل از انقلاب نگاهی استراتژیک به مسائل داشت و مترصد بود که فضای جامعه را در سطوح مختلف نخبگانی، متوسط و عموم جامعه به خوبی شناسایی کند و در این راه از بهترین ابزار زمان خود کمک گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‏گذرد، بیان داشت: همیشه به دنبال برنامه‏ریزی استراتژیک و حل مسائل جامعه و ارتباط فعالیت‏ها و برنامه‏های فرهنگی با مشکلات جامعه در سطوح مختلف هستیم و این خود یک نگاه راهبردی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: معرفت، شناسایی و بصیرت مطهری نسبت به زمان خود مصداق بارز «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس» بود و ایشان با رصد مستمر و پالایش مسایل فرهنگی در دانشگاه، حوزه، منبرهای عمومی، جلسات درس، جلسات تخصصی و ویژه فضای فرهنگی و اجتماعی را به خوبی می‏شناخت.

وی ادامه داد: شهید مطهری صرف دانا به مسائل نبود بلکه درمان را نیز به خوبی می‏شناخت، و بهترین درمان را بازگشت مردم به سوی تدین و اسلام می‏دانست.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه شهید مطهری در قالب کتب بسیاری که در حوزه‏های مختلف تألیف کرده، تصریح کرد: کتاب‏های مطهری پاسخ‏گوی نیاز علمی، دینی، فرهنگی و اجتماعی تمام قشرهای جامعه خویش بوده و هنوز هم هست.

وی تصریح کرد: از کتاب‏های ایشان به خوبی پیداست که استاد به دنبال نام و نشان نیست، و برای تمام آحاد جامعه که احساس نیاز می‏کند با آن مسئله‏یابی دقیق مطلب می‏نگارد.

ارزانی با اشاره به کتاب داستان راستان گفت: این کتاب برای کودکان اصول فلسفه، و روش رئالیسم را برای نخبگان، حماسه حسینی(ع) را برای پاسخ‏گویی به چالش‏های فکری بسیاری از مردم، و خدمات متقابل اسلام و ایران را برای معرفی اسلام ناب و زدودن شبهات و بدفهمی‌ها نسبت به اسلام نگاشته است.

وی اضافه کرد: کتاب «حقوق زن و حجاب» را در پاسخ به شبهاتی که مطبوعات آن زمان و دیگر رسانه‏ها علیه زن مسلمان مطرح می‏کردند و «تماشاگه راز» را در دفاع از حریم حافظ نگاشته است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول