اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

شهید مطهری در طهارت روح بی‌نظیر بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: شهید مطهری در طهارت روح، قوت ایمان، اسلام‌شناسی، فنون مختلف اسلام و قدرت بیان کم‌نظیر بود.

شهید مطهری در طهارت روح بی‌نظیر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین امین‌جعفری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته معلم و روز عقیدتی سیاسی سپاه که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: یاد و خاطره همه شهیدان و استاد بزرگوار متفکر، فیلسوف مفسر و حکیم عالی ‌مقام شهید مطهری و 4هزار و 900 شهید معلم را گرامی‌ می‌داریم و از جوار این مکان مقدس به ارواح همه شهیدان درود و سلام می‌فرستیم.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) گفت: شهید مطهری در طهارت روح، قوت ایمان، اسلام‌شناسی، فنون مختلف اسلام و قدرت بیان کم‌نظیر بود و امام خمینی (ره) پس از درگذشت این عالم بزرگوار فرمودند «فرزند عزیزی از دست دادم که حاصل عمرم محسوب می‌شد».

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرازی از سخنان خود فرمودند «شهید مطهری مفاهیم حقیقی دینی را در بسته‌های متناسب با روح، سؤال، نیاز و استفهام مخاطبان عرضه می‌کرد».

وی عنوان داشت: استاد مطهری برای استادان خود به ویژه علامه طباطبایی احترام ویژه‌ای قائل بود و حتی برخی اوقات تعبیر «روحی فداه» را به کار می‌برد.

امین‌جعفری با بیان اینکه شهید مطهری با قلم و بیانش توانست در نشر فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) گام‌های بلندی بردارد، گفت: امام خمینی (ره) درباره این شهید بزرگوار فرمودند همه کتاب‌های شهید مطهری بدون استثنا قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی نخستین معلم در جهان هستی است، افزود: نخستین آیات نورانی قرآن بر پیامبر اکرم (ص) در زمینه بحث خواندن، تعلیم و تربیت نازل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید پیامبر به امام علی (ع) فرمود حقایق ایمان در انفاق در تنگدستی، انصاف به مردم از جانب خود و بذل علم به جویندگان آن است.

وی عنوان داشت: امروز هر کسی در این عالم به جایی رسید و کمال و تقربی پیدا کرد در زیر سایه معلم و استاد بزرگوار بوده، بنابراین آموزش علم به عنوان وسیله تقرب به خدا ارزشمندترین مسئله است.

امین‌جعفری با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی سپاه با بیان اینکه کار مربی عقیدتی سیاسی کار معلمی است، گفت: زمانی که ایمان و اعتقاد در سپاه با آموزش‌های نظامی توام شد، سپاه توانست در عرصه‌ها و میادین مختلف به ویژه در دفاع مقدس پیروز شود.

وی یادآور شد: تعمیق مباحث عقیدتی، افزایش بینش سیاسی، بصیرت‌بخشی و تبعیت از ولایت از ویژگی‌های شاخص سپاه است.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول