اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

مطهری تربیت اسلامی را در ایران متحول کرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شهید مطهری نقش ماندگاری را در ایجاد تحول در تربیت اسلامی ایفا کرد.

مطهری تربیت اسلامی را در ایران متحول کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: آیت‌الله مطهری فیلسوف بزرگ قرن بودند که با ایده‌ها، نظریات و ایدئولوژی‌های خود راه صحیح تربیت اسلامی را اشاعه دادند.

وی با یادآوری اینکه امروز اندیشه‌های مطهری هدایتگر جوانان و دانشجویان ما است، تصریح کرد: آثار ماندگاری که آن دانشمند وارسته از خود بر جای گذاشت همگی معدن ژرف و ناب آموزه‌های دینی است که باید جوانان ما با آشنا شدن به این آثار گوهر دریای آثار آن شهید را بازیابند.

عاملی دیدگاه‌های آیت‌الله مطهری را در مورد فلسفه، کلام و ترویج اندیشه ناب اسلام یادآور شد و خاطر نشان کرد: مطهری در حوزه فلسفه نیز استادی تمام عیار بود و فلسفی ایشان امروز جایگاه بس بزرگ در نظام اسلامی ما دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته معلم اضافه کرد:‌ آموزش و پرورش پس از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی صاحب سند ملی شد و تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدامی بسیار ارزنده بود.

وی ادامه داد: تدوین سند تحول بنیادین اقدامی ارزنده است و نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی را به خوبی تعریف و توصیف کرده و برای تربیت این نیرو باید معلمان تراز انقلاب اسلامی نیز تربیت شوند و کسانی در کلاس درس حضور یابند که به قداست شغل معلمی خود اعتقاد داشته باشند.

‌امام جمعه اردبیل بیان کرد: شأن و منزلت معلم بسیار والا است و شهید مطهری همیشه نقش ماندگاری را در ایجاد تحول در تربیت اسلامی داشت.

وی تاکید کرد: خروجی آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان موحد باشد، آنها معاد، نبوت، امامت و ولایت را به خوبی بشناسند و در زندگی خود آن را به کار گیرند.

عاملی گفت: حرکت مقدس دفاعی با تعلیم، بصیرت‌افزایی و آموزش و پرورش اعتلا پیدا می‌کند و امام راحل با افزودن عنصر عقیدتی به عناصر سه‌گانه تجهیزات، ساماندهی و نیروی انسانی نظامی موجب اقتدار مجموعه مفخم سپاه و نیروی نظامی جمهوری اسلامی ایران شد که ارتش‌های جهان فاقد این اقتدار هستند.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول