اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

250 اثر رضوی در اردبیل اکران می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت:‌ در هفته فرهنگ رضوی 250 اثر در حوزه فرهنگ رضوی در اردبیل نمایش داده می‌شود.

250 اثر رضوی در اردبیل اکران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری هفته فرهنگ رضوی در اردبیل اظهار داشت: این آثار در قالب فیلم کوتاه، بلند، داستانی و... اجرایی می‌شود و علاوه بر آن اجرای نمایش کبوترهای چاهی در اردبیل و چند شهرستان دیگر از برنامه‌های این هفته می‌باشد.

وی تصریح کرد: هفته فرهنگ رضوی از 21 تا 26 اردیبهشت ماه همزمان با ولادت حضرت فاطمه‌الزهرا (س) و میلاد امام خمینی (ره) در استان ولایی و دارالارشاد اردبیل برگزار می‌‌شود‌.

شرفی خاطر نشان کرد: به منظور جاری و ساری کردن یاد و نام حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) استان اردبیل نیز یکی از 10 استان کشور است که به عنوان میزبان هفته فرهنگ رضوی در سال‌جاری انتخاب شده است.

این مسئول نمایش آثار هنری، کتب، تحقیقات و برگزاری نمایشگاهی شامل آثار منتخب 10 دوره گذشته جشنواره امام رضا (ع) در استان اردبیل را از برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

وی اضافه کرد: 170 تابلوی نفیس از طرف آستان قدس رضوی به استان اردبیل اهدا شده و این تابلوها در قالب نمایشگاه‌هایی به صورت چرخشی در شهرستان‌های تابعه نمایش داده می‌شود‌.

به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: نمایش 250 اثر در حوزه فرهنگ رضوی در قالب فیلم کوتاه، بلند، داستانی و اجرای نمایش کبوتران چاهی در اردبیل و چند شهرستان دیگر از برنامه‌های این هفته می‌باشد.

شرفی افزود: خادمین رضوی استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی‌، زنجان و اردبیل در آیین اختتامیه این هفته در اردبیل مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی گفت: مداحان، شاعران و قاریان برجسته کشوری در جریان مراسم این هفته شرکت می‌کنند و از این رو از همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان می‌خواهیم تا در برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم با برگزارکنندگان هفته فرهنگ رضوی همکاری کنند.

به گزارش فارس، ‌در ادامه این جلسه سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز از دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی خواست تا زمینه برگزاری باشکوه هفته فرهنگ رضوی را در این استان فراهم کنند‌.

عباس دستباز افزود: بسط و گسترش فرهنگ غنی و با عظمت رضوی در جای‌جای ایران اسلامی از جمله استان اردبیل موجب فزونی برکات معنوی می‌باشد.

وی برگزاری این هفته را فرصتی برای تمامی آحاد جامعه در کسب فیوضات معنوی فرهنگ پرمحتوا و غنی رضوی ذکر کرده و مردم را به مشارکت در برنامه‌های این هفته فرا خواند‌.

دستباز تصریح کرد: در این هفته استان اردبیل میزبان خادمان فرهنگ رضوی استان‌های شمال‌غرب کشور شامل آذربایجان‌شرقی‌، اردبیل‌، زنجان و آذربایجان‌غربی است‌.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: برنامه‌های متنوعی برای این هفته پیش‌بینی شده و در هر یک از شهرستان‌های استان اردبیل به همین مناسبت جشنواره‌های فرهنگی‌، هنری برگزار و نمایشگاه‌های فرهنگ رضوی برپا می‌شود .

هفته فرهنگ رضوی از روز 21 اردیبهشت تا 26 اردیبهشت ماه بوده که در استان اردبیل برگزار می‌شود

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول