اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیرکل ارشاد استان اردبیل:

برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی را در این استان تشریح کرد.

برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی اعلام شد

منصور شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: هفته فرهنگ رضوی برای اولین بار در استان اردبیل از تاریخ 21 اردیبهشت ماه تا 26 این ماه همزمان با ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این هفته با هدف گسترش و ترویج فرهنگ و معارف رضوی همزمان با 10 استان کشور برگزار می‌شود.

این مسئول استان اردبیل را دومین استان برگزار کننده این هفته اعلام کرد و بیان داشت: نمایشگاه فرهنگ رضوی با معرفی و به نمایش گذاشتن آثار برگزیده 10 دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از جمله سیاست‌گذاری‌های ما در گرامی داشت هفته فرهنگ رضوی است.

شرفی گفت: به همت مرکز نشر آستان قدس رضوی و با به نمایش گذاشتن یک هزار عنوان کتاب نمایشگاه کتاب رضوی نیز در این ایام برپا می‌شود.

وی از برپایی غرفه کودک و نوجوان و کانون مساجد در این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: با هدف تجلیل از خبرنگاران فعال در این عرصه کانون خبرنگاران رضوی در استان اردبیل شکل می‌گیرد تا همه ساله از منتخبان آثار رضوی در بخش مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیجیتال تجلیل شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل از برگزاری شب‌های شعر رضوی و ویژه برنامه‌های فرهنگی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی در این هفته خبر داد و تصریح کرد: ویژه برنامه فرهنگی رضوی در شهرستان‌های پارس‌آباد، خلخال، کوثر و مشگین‌شهر تدارک دیده شده است.

شرفی همچنین نمایش فیلم‌های کوتاه رضوی و بلند سینمایی در این حوزه در اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد را یادآور شد و اظهار داشت: این برنامه‌ها در بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی، نگارخانه خطائی، مجتمع فرهنگی و هنری فدک، سینماهای انقلاب اردبیل و مجتمع‌های فرهنگی شهرهای مختلف استان و همچنین پارک شهر کوثر و امامزاده سید سلیمان فخرآباد اجرایی می‌شود.

دبیر اجرایی هفته گرامیداشت فرهنگ رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نمایش کبوتران چاهی در شهرهای گرمی و بیله‌سوار توسط هنرمندان به نمایش گذاشته شده و در این ایام از دو کتاب درّ درج امکان و پرنیان عشق نوشته سعید نوریان رونمایی می‌شود.

شرفی در پایان سخنان خود بیان داشت: برنامه‌های این هفته با حضور برگزیدگان 10 دوره جشنواره بین‌المللی رضوی، قاریان آستان قدس رضوی، وزیر و یا معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول