اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 3 استان کشور

هفته فرهنگ رضوی در کردستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری هفته فرهنگ رضوی با حضور هنرمندان خادم امام رضا(ع) سه استان کشور به میزبانی استان کردستان خبر داد.

هفته فرهنگ رضوی در کردستان برگزار می‌شود

قباد میمنت‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: هفته فرهنگ رضوی از 23 خردادماه تا اول تیرماه سال‌جاری با همکاری دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در هفته فرهنگ رضوی هنرمندان استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام به هنرنمایی و عرضه محصولات فرهنگی مروج و مبلغ فرهنگ رضوی خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اهداف هفته فرهنگ رضوی، اضافه کرد: معرفی توانمندی‌های فرهنگی، هنری استان‌های غرب کشور در تولیدات مرتبط با فرهنگ رضوی و معرفی ابعاد شخصیتی ثامن‌الحجج امام علی بن موسی‌الرضا(ع) از مهم‌ترین اهداف هفته فرهنگ رضوی در کردستان است.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه هفته فرهنگ رضوی در جوار شهدای گمنام مرز سیرانبند بانه همراه با رونمایی از میثاق‌نامه رضوی، برگزاری همایش بررسی ابعاد شخصیتی امامزاده سیده هاجره خاتون، همایش ره‌پویان رضوی با هدف بازدید از مناطق عملیاتی کردستان با حضور خادمان حرم رضوی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در استان است.

وی برگزاری شب‌های فرهنگ رضوی در تمام شهرستان‌های استان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگ رضوی در سنندج، قروه و بیجار را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در کنار اجرای عمومی نمایش منتخب تئاتر رضوی و اکران فیلم‌های منتخب فیلم کوتاه رضوی از دیگر برنامه‌های جانبی هفته فرهنگ رضوی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران استان خواست تا به عنوان سفیران فرهنگ رضوی، نسبت به مشارکت حداکثری در این رویداد همچون حضور پرشورشان در رویدادهای کلان فرهنگی استان از جمله جشنواره نغمه‌های رضوی حضور به هم رسانند.

این مسئول اضافه کرد: در این هفت روز هفته که هر روز با شعاری نامگذاری شده از پدیدآورندگان برتر آثار رضوی تجلیل خواهد شد.

میمنت‌آبادی در پایان با دعوت از عموم مردم متدین و همیشه در صحنه کردستان برای عرضه آثار فرهنگی و هنری خویش در این هفته خاطرنشان کرد: کردستان همواره در ارادت به اهل بیت و تحکیم وحدت اسلامی سرآمد و شهره‌ آفاق بوده است.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول