اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عزیمت شهردار، معاونان به تبریز انجام شد

بازدید شهردار اردبیل از پروژه‌های مشارکتی و عمرانی شهرداری تبریز

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل به همراه معاونان، مشاوران و کارشناسان و تعدادی از خبرنگاران از پروژه‌های مشارکتی و عمرانی شهرداری تبریز بازدید کردند.

بازدید شهردار اردبیل از پروژه‌های مشارکتی و عمرانی شهرداری تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید که پیش از ظهر امروز انجام شد شهردار اردبیل به همراه دیگر عوامل فعال این حوزه از مجموعه قطار شهری تبریز که در حال احداث و تکمیل نهایی است بازدید کردند.

قطار شهری تبریز که شامل چهار مسیر به طول 60 کیلومتر و 63 ایستگاه است هم اکنون به سرعت در حال انجام است و به گفته مسئولان فاز اول این پروژه تا خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خط یک این پروژه شهری به طول 17 کیلومتر از غرب به شرق تبریز در حال تکمیل شدن است و در یک افق 20 ساله توسعه قطار شهری برای تسهیل در عبور و مرور و بهبود وضعیت ترافیکی انجام می‌شود که 6 کیلومتر آن آماده واگن‌گذاری است که با خرید واگن‌ها از چین به زودی این کار انجام می‌شود.

شهردار اردبیل به همراه معاونان و کارشناسان خود همچنین از مرکز تجاری ستی‌پلاس تبریز بازدید کرد که این مجموعه شامل هتل پنج ستاره 17 طبقه، پارکینگ، مجموعه‌های تجاری و تفریحی و گردشگری است که شامل 24 رستوران و ده‌ها پارکینگ مجزا است که تا آخر شهریور ماه قسمت تجاری آن افتتاح شده و در سال 93 کل پروژه با سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلار احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار و دیگر همراهان وی از مجتمع‌های تجاری و پارکینگ ولی عصر بازدید کردند و در جریان روند اجرای این پروژه که به صورت زیر‌زمینی احداث می‌شود قرار گرفتند.

این مجتمع شامل 21 هزار متر‌مربع مساحت پارکینگ و فضای تجاری است.

بازدید‌کنندگان اعزامی از اردبیل همچنین از مرکز خرید جواهر تبریز که به شکل مدرن و در کنار یکی از ایستگاه‌های قطار شهری احداث می‌شود بازدید کردند که در این مرکز علاوه بر مجموعه‌های تجاری مجموعه‌های دیگری نیز نظیر محل بازی کودکان و فرهنگسرا احداث می‌شود.

در این بازدید چهار ساعته شهردار اردبیل و دیگر دست‌اندرکاران از سالن ورزشی چند منظوره شمس تبریزی بازدید کردند.

به گفته مشاور شهردار تبریز در امور بانوان شهر تبریز دارای پنج پارک بانوان و مجتمع تفریحی و توریستی است که این قشر می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

مشاور شهردار تبریز در امور بانوان در جریان این بازدید اظهار داشت: پنج پارک بانوان احداث شده و دو پارک در حال احداث مکان‌های ورزشی، تفریحی، کار‌آفرینی، مشاوره‌های روانشناسی در نظر گرفته شده است تا بانوان بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

مریم جلیلی با اشاره به راه‌اندازی اتوبوس به شکل کارگاه خیاطی گفت: این مجموعه مجهز به اتو و چرخ خیاطی و لوازم خیاطی مرتبط است که زنان جوینده کار می‌توانند از این فضا استفاده کرده و جذب مشاغل خانگی شوند.

وی از دایر بودن اتاق رشد مشاغل خانگی با هدف بروز خلاقیت‌ها و نو‌آوری بانوان در پارک مختص آنها خبر داد و افزود: در کنار آن که امنیت این مکان را برقرار کردیم با استفاده از نیروهای پلیس هشدار‌های لازم برای دوری از خطرات و آسیب‌های احتمالی به بانوان ارائه می‌شود و در کنار آن شاهد راه‌اندازی کلاس‌های قرآنی، نهج‌البلاغه و فعالیت‌های هنری و فرهنگی هستیم.

مشاور شهردار تبریز در امور بانوان یادآور شد: شهر تبریز دارای 55 مجتمع فرهنگی، 11 خانه سلامت، 5 پارک بانوان و 11 کتابخانه است که یکی از این پارک‌ها به نام پارک باغ پارک بانوان شهرت یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیلی در پایان سخنان خود اظهار داشت: بازارچه‌های صنایع در این مجموعه راه‌اندازی شده و ما با شکل دادن ستاد ازدواج آسان در این پارک‌ها قادر هستم با کمتر از 350 هزار تومان اسباب عروسی و راهی خانه بخت شدن نوعروسان را فراهم آوریم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول