اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

کردستان مقام دوم جمع‌آوری زکات کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از کسب مقام دوم این استان در زمینه جمع‌آوری زکات در سال گذشته خبر داد.

کردستان مقام دوم جمع‌آوری زکات کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد دوشنبه شب در جلسه ستاد زکات استان در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، از جمع‌آوری 6 میلیارد و 330 میلیون تومان زکات در طول سال گذشته در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: 5 میلیارد و 160 میلیون تومان آن زکات مردمی و یک میلیارد و 400 میلیون تومان دیگر آن زکات فطریه بوده است. موسی‌نژاد تصریح کرد: از میزان زکات جمع‌آوری شده استان در طول سال گذشته یک میلیارد و 800 میلیون تومان آن صرف امور فقرا شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، این میزان زکات جمع‌آوری شده از سوی 33 هزار و 309 زکات‌دهنده استان جمع‌آوری شده است.

موسی‌نژاد به فعال شدن 200 پروژه از محل زکات جمع‌آوری شده مردم استان اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه‌ها شامل حسینیه‌ها، خانه عالم و حوزه‌های علمیه هستند.

دبیر ستاد زکات استان کردستان رسیدگی به امور فقرا را از اولویت‌های اصلی ستاد زکات و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفت 50 درصد از زکات جمع‌آوری شده امسال در راستای رفع مشکلات نیازمندان صرف خواهد شد.

وی بحث مسجد محوری را از دیگر اولویت‌های ستاد زکات استان در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش مساجد در نهادینه کردن پرداخت زکات امسال مساجد به عنوان محور اصلی جمع آوری و هزینه کرد زکات در سطح استان قرار گرفته‌اند.

وی به نقش فرمانداران و روحانیون در راستای تقویت هرچه بیشتر فرهنگ پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: در هر شهرستانی که فرمانداران و روحانیون ائمه و جماعت پای کار بوده‌اند در زمینه جمع‌آوری و هزینه کرد زکات موفقیت بیشتری حاصل شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تصریح کرد: اختصاص ندادن حتی یک ریال از زکات جمع‌آوری شده استان در سال گذشته به بحث تبلیغات از دیگر توفیقات ستاد زکات استان بوده است.

موسی‌نژاد افزود: تمامی هزینه‌های تبلیغاتی، مبالغ پرداختی به عاملان زکات و سایر موارد از محل اعتبارات کمیته امداد مرکز تامین و در این راستا هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تمام زکات جمع‌آوری شده مردم در همان شهرستان و روستا هزینه شده است، تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده به اضافه معادل آن که توسط دولت تامین می‌شود در طول سال گذشته در محل‌های جمع‌آوری زکات صرف رفع نیازهای محرومین و اجرای پروژه‌های مختلف شده است.

وی خاطرنشان کرد: بجز شهرستان‌های بانه، مریوان و دیواندره که تا‌کنون معادل سازی زکات سال 89 آنها توسط دولت پرداخت نشده تمامی فرمانداران دیگر شهرستان‌های استان به تعهدات خود در این راستا عمل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امیدواریم فرمانداران این سه شهرستان نیز در فرصت باقیمانده نسبت به پرداخت معادل زکات 89 اقدام کنند.

وی در پایان خواستار تعامل بیش از پیش صدا و سیمای استان به عنوان عضو اصلی ستاد در زمینه پوشش اخبار و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه شد و گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی نقش مهمی در ترغیب مردم به پرداخت زکات دارند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول