اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در همدان:

زکات صرف ایجاد پروژه‌های مناسب و مورد نیاز مردم شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در همدان گفت: زکات امری در دین اسلام است که باید صرف ایجاد پروژه‌های مناسب و مورد نیاز مردم شود.

زکات صرف ایجاد پروژه‌های مناسب و مورد نیاز مردم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی پیش از ظهر امروز در شورای زکات استان همدان با بیان اینکه باید بدعت‌های نادرست را از بین برد، اظهار کرد: امام زمان (عج) پس از ظهور سنت‌های حیات‌بخش و زندگی‌سازی که در زمان ما از بین رفته را زنده می‌کند و بدعت‌های دست و ‌پاگیر را از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در این دوران این است که زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم و اگر زمینه‌ها مساعد نباشد ظهور به تأخیر می‌افتد که این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه زکات را امر مهمی در دین مبین اسلام دانست و افزود: با توجه به اینکه در دین اسلام بر امر زکات تأکید بسیار زیادی شده، لازم است که در این خصوص از ظرفیت روحانیت استفاده کنیم.

وی بیان داشت: بسیاری از کارهای ما با امور روحانیت در ارتباط است و زکات که یکی از فروع دین ما مسلمانان به شمار می‌رود به طور قطع باید از کانال روحانیت حل و فصل شود.

محمدی مواصلات زکات در همدان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: اگر ما در زمینه احیای زکات ذره‌ای موفقیت کسب کرده‌ایم، جای خوشحالی است اما باید ما به جایی برسیم که مردم خودجوش به پرداخت زکات بپردازند که ما با این امر فاصله داریم.

وی با بیان اینکه زکات باید صرف ایجاد پروژه‌های مناسب و مورد نیاز مردم شود، یادآور شد: با توجه به اینکه پروژه‌های زیادی به علت عدم جانمایی، عدم کارشناسی و با صرف هزینه‌های کلان ساخته شده، مشکلاتی را ایجاد کرده است، که باید در این خصوص دقت لازم به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در همدان ابراز داشت: لازم است که تمام پروژه‌هایی که در استان ساخته می‌شود ابتدا آن را ببینیم تا از استاندارد لازم برخوردار باشد چرا که با احداث برخی پروژه‌ها چشم ما ترسیده و نگران صرف هزینه‌های کلان برای برخی پروژه‌ها هستیم.

وی به برخی از پروژه‌ها کارشناسی نشده اشاره کرد و افزود: تعمیر و بهسازی آرامگاه امام زاده عبدالله، عدم جانمایی ساختمان دفتر نماینده ولی فقیه، عدم جانمایی مدرسه علمیه خواهران و برادران، عدم جانمایی مناسب کتابخانه مرکزی همدان و ... از جمله مواردی است که می‌توان ذکر کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: زکات ما در آستانه احیاست و تاکنون خوب پیش رفته است و اکنون باید عمده کار ما بر این امر استوار باشد که این پول واصله از زکات در کجا هزینه شود.

وی تصریح کرد: اگر با پول ناشی از پرداخت زکات پروژه‌های مورد نیاز مردم ساخته شود، هم  نیاز مردم برطرف می‌شود و هم تبلیغ و فرهنگ‌سازی برای پرداخت زکات صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در همدان در پایان تشویق و تجلیل از پرداخت‌کنندگان زکات را امری پسندیده دانست و افزود: در این شرایط که وصول زکات شرایط خوبی پیدا کرده دیگر نگرانی برای وصول زکات وجود ندارد و تنها نگران هزینه کردن پول آن هستم.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول