اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح انضباط اجتماعی

43 درصد تصادفات فوتی در کاشان کاهش یافت

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: با اجرای طرح انضباط اجتماعی در فروردین‌ماه سال جاری، 43درصد تصادفات فوتی در کاشان نسبت به فروردین‌ سال گذشته کاهش یافت.

43 درصد تصادفات فوتی در کاشان کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی کاشان، منوچهر صفایی اظهار داشت: طرح ویژه انضباط اجتماعی با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک و استفاده از کلاه و کمربند ایمنی در سطح کاشان از فروردین سال جاری در نقاط حادثه‌خیز و پررفت و آمد شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح طی فروردین‌ماه سال جاری، 43 درصد تصادفات فوتی، دو درصد تصادفات جرحی و 11 درصد تصادفات خسارتی نسبت به فروردین‌ماه سال گذشته کاهش یافته است.

به گفته وی از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، 190 دستگاه موتور سیکلت و 20 دستگاه خودرو به علت تخلفاتی چون عدم همراه داشتن گواهینامه، حرکت در خلاف جهت، صدای ناهنجار، مزاحمت و عدم همراه داشتن پلاک توقیف شده‌اند.

فرمانده انتظامی کاشان همچنین از اعمال قانون برای 409 دستگاه موتور سیکلت و 270 دستگاه خودرو در طی اجرای طرح انضباط اجتماعی در این شهرستان خبر داد و ادامه داد: طرح انضباط اجتماعی یکی از موضوعات اساسی است که امروز در جامعه مطرح بوده و برای اجرای این طرح پلیس نیازمند همکاری سازمان‌ها و نهادهای شهرستان است.

صفایی یادآور شد: اجرای طرح انضباط اجتماعی باید آرام، منطقی، با طمأنینه و با پشتوانه فکری انجام شود تا بخش زیادی از مشکلات شهری را برطرف کند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان همچنین خدمت‌گزاری، افزایش رضایت‌مندی و امنیت عمومی شهروندان را از عمده‌ترین اهداف اجرای طرح انضباط اجتماعی ذکر کرد و گفت: برای ماندگاری این طرح در تاریخ یک ملت، باید آن را تبدیل به ادبیات کرد و اجرای آسان این طرح در شهرستان با همکاری شهروندان خوب فهیم کاشانی میسر می‌باشد.

صفایی مهمترین پیامد اجرای طرح انضباط اجتماعی را آرامش روانی شهروندان دانست و یادآور شد: اگر بی‌نظمی کنترل شود بسیاری از مشکلات این بخش در کاشان برطرف می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به مطالباتی که از سوی مردم برای اجرای این طرح در دیگر مناطق کاشان بوده است، گام‌های خود را در اجرای طرح انضباط اجتماعی آرام اما محکم برمی‌داریم.

صفایی همچنین با تأکید بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط موتورسواران متذکر شد: موتورسواران همان طوری که با رعایت قوانین و مقررات سلامتی خود را تضمین می‌کنند به امنیت عبور و مرور سایر شهروندان نیز کمک می‌کنند.

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول