اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

پیشرفت لاک‌پشتی سبب استهلاک پروژه‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر اردبیل گفت: پروژه‌ای که لاک‌پشتی و آرام پیش برود به یقین مستهلک می‌شود.

پیشرفت لاک‌پشتی سبب استهلاک پروژه‌ها می‌شود

علیرضا دباغ‌عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در مورد پل روگذر ایستگاه سرعین اظهار داشت: واقعیت این است به ما اعلام شد این پروژه کلنگ‌زنی شود ولی ما وقتی از منابع درآمدی شهرداری مطلع بودیم که توان اجرای این پروژه عظیم را ندارد و حرکت بدون پشتوانه کارشناسی نمی‌تواند ما را به اهداف‌مان برساند به همین خاطر از آغاز اجرای این پل تا کنون خودداری کرده‌ایم.

وی افزود: اجرای این پل به اندازه چندین پل احداث شده شهر اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با یک تصمیم و حرکت انقلابی متولیان و مسئولان امر و کمک‌های دولتی بتوانیم اجرای این پروژه را شاهد باشیم.

عبداللهی بیان داشت: در آن مقطع اگر این پروژه آغاز می‌شد نه تنها کار به ثمر نمی‌نشست بلکه شاه‌ راه حیاتی شهر مختل می‌شد و شهروندان نیز دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شدند که به نظر می‌رسد شورا در یک کار انقلابی جلوی کلنگ‌زنی بدون پشتوانه مالی این پروژه را گرفت چرا که طولانی شدن اجرایی شدن آن به یقین مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

رئیس سابق شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: پروژه‌ای که لاک‌پشتی و آرام پیش برود به یقین مستهلک می‌شود و این استهلاک مربوط به هزینه مالی شهرداری و امکانات است و در کنار آن جایگاه شهرداری و شورا نیز در بین افکار عمومی تضعیف می‌شد به همین خاطر اعضای شورا تصمیم گرفتند تا هزینه این پروژه تامین نشود دست به این کار نزنند.

این عضو شورا در مورد احتمال آسیب پل پیر عبدالملک اردبیل به ابنیه تاریخی اطراف این پل و از منظر انداختن آنها اظهار داشت: در خصوص این پل کارهای کارشناسی و مشاوره‌های مختلف حتی قبل از شورای سوم انجام شده بود و شورای سوم نیز با رایزنی که با سازمان میراث فرهنگی انجام داد در این زمینه در خواست ارائه نظرات و پیشنهادات داشت که در آن مقطع هیچ ممانعتی از سوی سازمان میراث فرهنگی انجام نشد.

دباغ‌عبداللهی تصریح کرد: به نظر می‌رسد اجرای پل پیرعبدالملک هیچ آسیبی به ظهور و بروز ظاهری ابنیه‌های تاریخی اطراف این پل نمی‌زند.

وی خاطرنشان کرد:  در بسیاری از کشورها تز ارائه شده در این زمینه به گونه‌ای است که در کنار بافت با ارزش اقدام به برج‌سازی و بلند مرتبه‌سازی می‌کنند تا در یک تضاد بصری مردم ارزشمندی بافت تاریخی را متوجه شوند، ولی در برخی از کشورها نیز خلاف این امر انجام می‌شود و با محصور کردن اطراف ابنیه‌های تاریخی سعی می‌کنند از آن صیانت و محافظت کنند.

عضو شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: اجرای این پل به حریم جمعه مسجد اردبیل لطمه و صدمه‌ای وارد نمی‌کند و امیدواریم تنها توافق شهرداری با میراث فرهنگی که همت به نماسازی پل پیرعبدالملک متقارن با بافت این محوطه است انجام شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول