اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم:

انعقاد قراردادهای موقت ظلم بزرگی در حق جامعه کارگری است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم با بیان اینکه فقدان امنیت شغلی فضای کاری جامعه کارگری را بیمار کرده گفت: انعقاد قراردادهای موقت برخلاف قانون کار و اصول شرعی و انسانی، ظلم بزرگی در حق این قشر از جامعه خواهد بود.

انعقاد قراردادهای موقت ظلم بزرگی در حق جامعه کارگری است

علی طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: روز جهانی کار و کارگر فرصتی برای طرح موضوعات و پیشنهادات کارگران برای حضور بیشتر در تعیین سرنوشت کاری آنان است.

وی افزود: رویکرد اصلی خانه کارگر استان قم در هفته کار و کارگر دیدار و گفت‌وگو با فعالان جامعه کارگری، مسئولین و همچنین علما به منظور یافتن راه حل مناسب برای رفع مشکلات جامعه کارگری خواهد بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر قم با اشاره به اینکه مشکلات جامعه کارگری سراسری است ادامه داد: جامعه کارگری در بسیاری از موارد با کمبود روبه‌رو بوده است و عمده مشکل جامعه کارگری فقدان امنیت شغلی است.

طالبی تصریح کرد: انعقاد قراردادهای موقت بر خلاف قانون کار و اصول شرعی و انسانی، ظلم بزرگی در حق این قشر از جامعه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر مشکلات جامعه کارگری وضعیت معیشت آنها است و در سال جدید قیمت‌ها به صورت غیر قانونی افزایش داشته است که این میزان افزایش با درآمدهای بیرون هماهنگی مناسبی ندارد و حتی برای حداقل یک زندگی کم است.

طالبی ابراز داشت: نیروی کار موجود در جامعه، اطلاعات و آگاهی و حضور در سرنوشت خود را به دلیل توجه نداشتن به بخش‌های مختلف از دست داده است.

طالبی توجه هر چه بیشتر مسئولان نسبت به وضعیت جامعه کارگری را مهم دانست و گفت:‌ با توجه به اینکه مسئولان به این امر واقف هستند و مشکلات جامعه کارگری را می‌دانند اما تاکنون پاسخ منطقی به تامین نیازهای کارگران برای جلوگیری از پایمال شدن حق آنها داده نشده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم با اشاره به اینکه 130 هزار نفر در بخش کارگری استان قم مشغول فعالیت هستند اضافه کرد: جامعه کارگری از امکانات درمانی محروم است و در تلاش هستیم که بتوانیم این نقصان را برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: درصد بالایی از جامعه کارگری مشمول بیمه تامین اجتماعی بوده و در صدد هستیم طی قرارداد با بیمه سامان و بیمه ایران با برنامه‌ریزی بهتر و مناسب کارگران را مشمول بیمه تکمیلی درمان کنیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول