اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

روز جهانی کارگر فرصت مغتنمی برای تکریم مقام کار است

خبرگزاری فارس: استاندار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز جهانی کارگر را تبریک گفت و این روز را فرصت خوبی برای تکریم مقام کار عنوان کرد.

روز جهانی کارگر فرصت مغتنمی برای تکریم مقام کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام استاندار قم آمده است: کار و تلاش همواره در فرهنگ بشری جوهره‌ اصلیِ و مایه‌ قوام زندگی و در فرهنگ دینی، عامل سعادت و رستگاری حیات دنیوی و اخروی و به عنوان نوعی عبادت و یک امر مقدس همیشه مورد تکریم و احترام بوده است. اسلام برای کار و کارگر ارزش بسیار والایی قائل شده و کار کردن را در زمره بزرگ‌ترین عبادات و وسیله ای برای قرب به پروردگار برشمرده است.

در ادامه این پیام آمده است: کار و تلاش، سیره تمام پیامبران آسمانی بوده و همه مسلمانان باید به کار و حرفه‌ای بپردازند. از سوی دیگر بیکاری و تن آسایی صفاتی هستند که در ادبیات دینی، با نفرت و نکوهش از آنها یاد شده و کار به عنوان یک دستور دینی واجب شده است. در چنین فرهنگ قدسی که ارائه‌گر عالی‌ترین تصویر سازندگی و تحول است کار و تلاش تنبلی و دل‌مردگی را از انسان دور کرده و حرکت و شور و نشاط فردی و جمعی می‌آفریند.

در این پیام تصریح شده است: بی‌تردید رمز پیشرفت و توسعه پایدار و تامین سلامت فکری و پویایی جامعه در گرو بهاءدادن به کار و تلاش و به‌کارگیری استعدادها و اندیشه‌های خلاق و سرشار از نبوغ نهفته در سرمایه‌های انسانی ساعی و کارآمد است و کارگر به عنوان قشر شریف و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور، نقش برجسته و ویژه‌‏ای در این فرهنگ متعالی دارد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: انقلاب اسلامی ایران که با هدایت‌های نورانی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به بار نشست، الگویی شد تا ملت‌های مسلمان جهان دریابند که با تکیه بر داشته‌ها و توانایی‌های ملی می توان در مقابل مستکبران جهان ایستادگی کرده و افق‌های روشن خودکفایی و خوداتکایی را پیش روی خود دید.

در این پیام اضافه شده است: امروز با گذشت بیش از سه دهه از حیات مقدس انقلاب اسلامی و با وجود تمام تهاجمات و تحریم‌های دشمن، نیروی کار ایرانی در سنگر کار و تولید، با تعهد، شور و اخلاص مثال‌زدنی بر خواسته از غیرت ملی و اعتقاد دینی خود توانسته است شعار ما می‌توانیم را محقق ساخته و نقش موثری را در روند توسعه ملی و نیل به خودکفایی اقتصادی کشور ایفا کند.

در پیام استاندار قم افزوده شده است: روز جهانی کار و کارگر فرصت مغتنمی برای تکریم و نکوداشت مقام رفیع کار و مجاهدت و قدردانی شایسته از خدمات صادقانه و بی‌دریغ کارگران شریف، مؤمن و صبور ایران اسلامی است.

در پایان این پیام آمده است: ضمن ارج نهادن به زحمات تلاش گران عرصه جهاد اقتصادی کشور، فرا رسیدن روز کارگر را به جامعه کارگری زحمتکش استان قم که با خلاقیت و تلاش شبانه روزی خود زمینه عمران و آبادانی همه جانبه استان را فراهم می‌کنند تبریک گفته و با آرزوی توفیق و سربلندی همه این عزیزان، امیدوارم در سالی که به تدبیر رهبر فرزانه انقلاب به نام «سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده است، با حرکت جهادگونه این قشر عظیم و با خلاقیت و نوآوری شاهد پیشرفت روزافزون ایران سرافراز اسلامی و استان مقدس قم باشیم.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول