اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری

41 گفتمان دینی در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری فارس: دبیراجرایی گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: 41 گفتمان دینی در فروردین ماه با موضوعات روز جامعه در زاهدان برگزار شد.

41 گفتمان دینی در زاهدان برگزار شد

علی زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: از 20 فروردین‌ماه تا سوم اردیبهشت ماه جاری در زاهدان، 41 گفتمان در سطح مدارس راهنمایی و متوسطه برگزار شده است.

وی افزود: این گفتمان‌ها پیرامون موضوعات حجاب و عفاف، نماز، دوستی‌های قبل از ازدواج، امر به معروف و نهی از منکر، شهادت حضرت زهرا (س)، وهابیت، اخلاقی و تربیتی و مسائل اجتماعی و... است.

دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: همچنین بیان آیات و روایات در مورد دوست و همنشین، بیان الگوی مناسب برای دوستی، بیان خصوصیات اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا و چگونگی حضور ایشان در جامعه در برخورد با نامحرمان و نوع رفتار ایشان با خانواده و اینکه خداوند در سوره احزاب آیه 59 به زنان و در سوره نور آیه 30 به مردان دستور به حفظ حجاب و چشم پوشی از نامحرمان می‌کند از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این گفتمان‌ها است.

زارعی ادامه داد: در این جلسات که در دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها و راهنمایی‌ها اعم از پسرانه و دخترانه مختلف شهر زاهدان برگزار شده است از اساتید مجربی بهره گرفته شده است.

وی گفت: هدف از برگزاری این گفتمان‌ها، کمک به رشد علمی فضای مساجد و مدارس و کانون‌های جمعیتی، تولید و باز تولید شناخت و آگاهی‌های دینی و فرهنگی برای رفع شبهات دینی به تناسب مقتضیات زمان، گفتمان سازی مفاهیم دینی در حوزه‌های معرفت شناختی و مهارت‌های کاربردی زندگی، هم افزایی و تقویت نظام تبلیغ دینی با استفاده از مدل فرهنگی گفتمان دینی، ارتباط چهره به چهره صمیمانه جوانان و نوجوانان به منظور تمرین پرسشگری است.

مدیر موسسه فرهنگی ایستگاه هدایت دفتر زاهدان هم گفت: سال گذشته، 175 گفتمان دینی در زاهدان توسط این موسسه برپا شده است.

حجت‌الاسلام حامد قائمی افزود: کمک به رشد علمی فضای مساجد و مدارس و کانون‌های جمعیتی، تولید و بازتولید شناخت و آگاهی‌های دینی و فرهنگی برای رفع شبهات دینی به تناسب مقتضیات زمان و گفتمان سازی مفاهیم دینی در حوزه‌های معرفت شناختی و مهارت‌های کاربردی زندگی از جمله اهداف برگزاری گفتمان دینی بوده است.

وی با بیان اینکه گفتمان‌های دینی در مساجد، مدارس حوزه‌های علمیه و برخی ادارات و دانشگاه‌ها برگزار شده است، بیان کرد: گفتمان‌های دینی با محوریت حجاب و عفاف، دوستی‌های قبل از ازدواج، امر به معروف و نهی از منکر، شیطان پرستی، فلسفه قیام عاشورا، تهاجم فرهنگی، سیمای خانواده مهدوی، وحدت رمز موفقیت، روز بصیرت ولایت 9 دی، اخلاق، غیبت، نماز و خانواده برگزار شده است.

مدیر موسسه فرهنگی ایستگاه هدایت دفتر زاهدان تصریح کرد: موسسه فرهنگی ایستگاه هدایت با توجه به استقبال پر شور در مدارس، مساجد و ادارات و نیز با عنایات به بیانات رهبر معظم انقلاب به توصیه به حفظ وحدت، همدلی و انسجام و پرهیز از هرگونه اختلاف و شکاف در این برهه حساس بر آن شد تا جلسات گفتمان دینی را برگزار کند.

قائمی خاطرنشان کرد: این جلسات گفتمان دینی به منظور رفع شبهات دینی و پاسخ به مشکلات، سوالات و ابهامات عوام و خواص و نیز گردهمایی برای اتحاد و پیوند دوباره برای حفظ ارزش‌های فردی و ملی در سال 1390 با نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

وی افزود: 60 جلسه در شش ماه نخست و 175 جلسه طی شش ماه دوم با موضوعات حجاب و عفاف، شیطان پرستی، فلسفه قیام عاشورا، دوستی‌های قبل از ازدواج، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، تهاجم فرهنگی، سیمای خانواده مهدوی، رسالت مادران در تربیت نسل ولایی و مهدوی، 9 دی ماه روز میثاق با ولایت و امامت، اربعین حسینی، وحدت، پیامبر اعظم (ص) و... برگزار شده است.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول