اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

بیش از 300 گفتمان دینی در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته، 355 گفتمان دینی وی‍‍ژه جوانان دختر و پسر در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

بیش از 300 گفتمان دینی در زاهدان برگزار شد

علی زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: این گفتمان‌ها پیرامون موضوعات حجاب و عفاف، شیطان‌پرستی، فلسفه قیام عاشورا، دوستی‌های قبل از ازدواج، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، تهاجم فرهنگی، سیمای خانواده مهدوی، رسالت مادران در تربیت نسل ولایی و مهدوی، 9 دی‌ماه روز میثاق با ولایت و امامت، اربعین حسینی، وحدت، پیامبر اعظم(ص)، عدالت، دهه فجر، مهدویت، 9 ربیع‌الاول برگزار شد.

وی اضافه کرد: موضوعات دیگری از قبیل وحدت جوانان انقلابی، انقلاب اسلامی و رسالت زن مسلمان در بیداری اسلامی، انتخابات، مسائل اخلاقی تربیتی، ولایت فقیه، تعلیم و تربیت، اعتقاد به مهدویت و چالش‌های پیش روی آن، مرجعیت، دنیا، مرجع تقلید، دعا، هدف از خلقت آفرینش، مباحث اخلاقی، تقوا، احکام، جنگ نرم(موج سفید) و بهداشت نیز برگزار شد.

دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این گفتمان‌ها از اساتیدی چون حجت‌الاسلام صفر قربانپور، محسن ارباب افضلی، مهدی سیادتی، تقی رحیمی و... و بانوان طیبه اسماعیلی، خلیلی، انصاریان و... بهره گرفته شد.

زارعی ادامه داد: همچنین برخی از این گفتمان‌ها در سطح ادارات، حوزه‌های علمیه و مساجد این شهرستان و به‌ صورت مستمر و هفتگی برگزار شده است.

 

* آغاز ثبت‌‌نام دوره تربیت‌ مربی پیش ‌دبستان قرآن در استان

مدیر مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی فجرآفرین زاهدان گفت: ثبت‌‌نام دوره تربیت‌ مربی پیش ‌دبستان قرآن به روش نوین استاد محسنی در مرحله مقدماتی و تکمیلی در استان از 20 فروردین‌ ماه آغاز و تا 25 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

سید مهدی پورموسوی افزود: ثبت‌‌نام دوره تربیت ‌مربی پیش‌ دبستان قرآن در زاهدان، زابل و خاش در مرحله مقدماتی و تکمیلی به‌ صورت پیوسته ارائه و در سطح شهرستان زهک و چابهار مقدماتی ارائه می‌شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی- قرآنی فجرآفرین زاهدان بیان کرد: این دوره‌ها از 25 اردیبهشت ‌ماه آغاز می‌شود و دوره مقدماتی به مدت یک هفته و تکمیلی به مدت پنج روز ادامه دارد و تدریس این دوره‌ها توسط استاد محسنی ارائه می‌شود.

* برگزاری آزمون تربیت مربی قرآن کریم در دلگان

مسئول تبلیغات اسلامی دلگان اظهار داشت: آزمون روخوانی، روانخوانی و تجوید به صورت کتبی و شفاهی روز گذشته در محل مصلای امام علی (ع) شهرستان دلگان برگزار شد.

حسین زردان گفت: آزمون پایانی دوره آموزش روخوانی، روانخوانی و کلاس‌داری قرآن‌کریم ویژه آقایان و بانوان با حضور استاد علی حبیبی برگزار شد.

وی افزود: این آزمون با شرکت مبلغان بومی، طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و فرهنگیان برگزار شد.

این مسئول تبلیغات اسلامی بیان کرد: روخوانی و کلاس‌داری به صورت شفاهی برگزار شد.

زردان گفت: این شرکت‌کنندگان پیش از این، دوره‌ آموزش راهنمای تدریس روخوانی قرآن‌کریم، آداب واحکام تلاوت قرآن‌کریم و روانخوانی و تجوید قرآن‌کریم کتاب استاد علی حبیبی را در مدت دو هفته در زمستان 90 گذرانده‌اند.

وی یادآور شد: در پایان درصورت قبولی به قرآن‌آموزان گواهینامه تربیت مربی قرآن‌کریم اعطا می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول