اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل اعتبارات معادل‌سازی زکات

198 طرح عمرانی در روستاهای اصفهان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد زکات استان اصفهان گفت: در سال جاری از محل اعتبارات معادل‌سازی زکات اجرای 198 طرح با همکاری بسیج سازندگی در روستاهای استان اصفهان در نظر گرفته شده است.

198 طرح عمرانی در روستاهای اصفهان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین رنجبر امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان اردستان با بیان اینکه زکات دومین رکن دین است، اظهار داشت: در استان رویکرد خوبی نسبت به پرداخت زکات پیدا شده است و مسئولان نیز همکاری شایسته‌ای را داشته‌اند.

وی میزان زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته استان اصفهان را 60 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان زکات جمع‌آوری شده نسبت به سال قبل از آن شاهد رشدی حدود شش برابری بوده است.

دبیر ستاد زکات استان اصفهان تصریح کرد: از محل اعتبارات معادل‌سازی زکات اجرای 198 طرح با همکاری بسیج سازندگی در روستاهای استان اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این مطلب که اولویت مصرف زکات برای فقرا است، اما تاکنون به این مسئله توجهی نشده است، اظهار داشت: اجرای پروژه‌های عمرانی ضروری است اما این به این معنی نیست که فقرا فراموش شوند.

رنجبر افزود: از این پس 30 درصد از زکات جمع‌آوری شده به ضرورت باید برای فقرا در همان محل هزینه شود.

وی با بیان اینکه تنها تبلیغ روی زکات واجب جواب‌گوی نیازها نیست و باید در زمینه پرداخت زکات مستحبی نیز تبلیغ شود، تصریح کرد: سال گذشته شهرستان فریدن 20 تن سیب‌زمینی به عنوان زکات مستحبی برای فقرا داشته است و امسال باید این رقم به 100 تن افزایش یابد.

دبیر ستاد زکات استان اصفهان با بیان اینکه زکات یک واجب فراموش شده است، اضافه کرد: ترویج پرداخت زکات از وظایف ستاد زکات در هر شهرستان است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول