اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام (ره) سلماس خبر داد

اجرای 16 طرح عمرانی در سلماس

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام (ره) سلماس گفت: 16 طرح عمرانی سال گذشته از محل زکات جمع‌آوری شده اجرا شده است.

اجرای 16 طرح عمرانی در سلماس

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، یحیی عماری شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد زکات این شهرستان اظهار داشت: یک میلیارد و 580 میلیون ریال از محل زکات در سلماس جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه زکات به عنوان پشتوانه مالی برنامه‏‌های اجتماعی در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی انسان‌ها نقش بسزایی دارد، افزود: با بهره‌گیری از اعتبارات زکات جمع شده پنج باب مسجد، دو باب حسینیه و غسالخانه تعمیر و اجرا و هشت باب مسکن برای فقرا و مستمندان سلماس احداث شده است.

به گفته عماری زکات در حقیقت سبب حذف فاصله‌های طبقاتی در میان مردم جامعه می‌شود.

این مسئول از زکات به عنوان کلید دریافت رحمت الهی در روزی نام برد و افزود: پرداخت زکات درهای بهشت را به روی انسان‌ها می‌گشاید و موجب سعادتمندی آنان در دنیا و آخرت می‌شود.

به گفته وی پرداخت زکات رابطه عاطفی میان افراد را عمیق‏‌تر می‌‌کند و در سایه اجرای این فریضه الهی است که برادری و برابری تقویت و شاهد تعمیق روابط و کینه‌زدایی در جامعه خواهیم بود.

فرماندار سلماس هم در این جلسه گفت: پرداخت زکات یکی از واجبات است که در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و دستاوردهای مهمی برای اهل ایمان در پی داشته است.

مرتضی نظری افزود: در سایه پرداخت زکات در جامعه است که تزکیه نفس از گناه و پلیدی و نیز رفع نیازهای مستمندان انجام می‌شود.

وی افزود: زکات یک امر واجب است و عشق و علاقه به انجام این مهم واجب‌تر است و حرکت زکات باید به یک حرکت جهادی و تکلیفی تبدیل شود.

فرماندار سلماس با اشاره به برکات توجه به زکات، ترویج این فریضه الهی را سبب خیر و برکت در جامعه دانست و از مسئولان مربوطه خواست با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ادارات، نهاد‌ها، هیئت‌های مذهبی در راستای نهادینه کردن زکات بیش از پیش اقدام کنند.

در این جلسه در زمینه نحوه جمع‌آوری زکات امسال در سطح شهرستان سلماس بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول