اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم افتتاح باغ لاله‌ها انجام می‌شود

رونمایی از تمبر باغ لاله‌ها برای نخستین ‌بار

خبرگزاری فارس: چهاردهمین جشنواره باغ لاله‌ها صبح روز سه‌شنبه با رونمایی از تمبر ویژه این باغ آغاز به کار خواهد کرد.

رونمایی از تمبر باغ لاله‌ها برای نخستین ‌بار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، هر ساله در اردیبهشت‌ماه مسافران و گردشگرانی که قصد عبور از جاده چالوس را دارند، با منظره بی‌نظیری از ده‌ها هزار گل لاله در منطقه‌ای کوهستانی رو به ‌رو می‌شوند.

این گلستان کم‌نظیر هر ساله تحت عنوان جشنواره باغ لاله‌ها پذیرای گردشگران است و باغ فوق یکی از جاذبه‌های ارزشمند گردشگری استان البرز به شمار می‌آید.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است در صبح روز سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه چهاردهمین دوره این جشنواره با رونمایی از تمبری ویژه آغاز به کار کند.

این باغ در زمینی به وسعت 7 هزار مترمربع و با دربر گرفتن بیش از 30 نوع گل لاله در کیلومتر 52 جاده زیبای کرج – چالوس قرار دارد.

در همین رابطه مسئول باغ لاله‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه باغ لاله‌ها پذیرای عموم مردم بوده و این مراسم بیش از 14 سال است که به صورت مداوم اجرا می‌شود.

وی افزود: در جشنواره امسال بیش از 600 هزار شاخه گل لاله در قالب 32 گونه از این گل زیبا به نمایش گذاشته خواهد شد.

* برگزاری مراسم جانبی جشنواره لاله‌ها

مسئول باغ لاله‌های کرج در ادامه از برگزاری مراسم جانبی جشنواره فوق نیز خبر داد و گفت: برپایی جشنواره صنایع دستی و هم‌چنین بازارچه فروش گل و گیاه از جمله این برنامه‌هاست.

غلامی افزود:‌ هم‌چنین متخصصان و کارشناسان حوزه کشاورزی در حاشیه برگزاری جشنواره لاله‌ها،‌ آموزش‌های لازم به مردم برای پرورش و نگه‌داری گل و گیاه را ارائه خواهند داد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر مردم در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند، بخش مهمی از این آموزش‌ها مربوط به گیاهان آپارتمانی است.

مسئول باغ لاله‌ها با بیان اینکه از صبح روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت یعنی یک روز پس از برگزاری مراسم افتتاح رسمی، باغ لاله‌ها پذیرای عموم مردم خواهد بود، گفت: برای بازدید مردم از این مجموعه زیبا هزینه‌ای دریافت نخواهد شد.

غلامی خاطرنشان کرد: این جشنواره همه‌ روزه از ساعت 9 صبح تا 18 دایر خواهد بود.

وی با اشاره به یک‌طرفه شدن جاده چالوس در روزهای جمعه گفت: در روزهای تعطیل اگر به دستور راهنمایی و رانندگی قانون یک‌طرفه شدن جاده اعمال شود، جشنواره تا ساعت 12 ظهر پذیرای مردم است.

مسئولان برگزار کننده جشنواره باغ لاله‌های البرز امسال از چند مهمان خارجی به ویژه از کشور هلند نیز دعوت کرده‌اند و قرار است تمبر ویژه این جشنواره نیز طی مراسمی رونمایی شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول