اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنایع و معادن اصفهان:

انتقال قطب سوم خودروسازی به خوزستان کذب است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنایع و معادن اصفهان گفت: انتقال قطب سوم خودروسازی کشور از اصفهان به استان خوزستان را تکذیب می‌کنم.

انتقال قطب سوم خودروسازی به خوزستان کذب است
رسول پرویزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی کشور در اصفهان همچنان به قوت خود باقی است، اظهار داشت: تولید خودرو در اصفهان به دلیل راه‌اندازی خط تولید موتور ملی دارای سابقه‌ای طولانی است.
وی ادامه داد: راه‌اندازی قطب سوم تولید خودرو در اصفهان مورد موافقت وزیر صنایع و معادن وقت یعنی محرابیان بود که در همان زمان دستور راه‌اندازی آن به سازمان ایمیدرو نیز داده شد.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه جلسات در این مورد در تهران و اصفهان همچنان ادامه دارد، افزود: آن‌چه سبب شده تا روند راه‌اندازی این طرح به طول بینجامد، مسائلی است که در مورد سرمایه‌گذاری برای این بخش به وجود آمده است.
وی بیان داشت: ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این عرصه نیاز به مطالعات بیشتری دارد که در حال حاضر الگو و طرح تکمیلی آن در دست تهیه و بررسی است.
پرویزی با بیان اینکه حدود 280 واحد قطعه‌سازی فعال در حال حاضر در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، گفت: کارخانه فولاد مبارکه اصفهان به منظور تأمین مواد اولیه خودرو و دانشگاه‌های استان نیز برای معرفی نیروهای متخصص به این بخش آماده همکاری هستند.
وی تصریح کرد: اجرایی کردن طرح قطب سوم خودروسازی در اصفهان نیاز به استفاده از آب را افزایش می‌دهد که برای این بخش نیز طرح انتقال آب به فلات مرکزی یا همان طرح بهشت ‌آباد در دست اجرا است.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان با بیان اینکه با راه‌اندازی این طرح، آب مورد نیاز تأمین می‌شود، گفت: علاوه بر طرح بهشت آباد دیگر طرح‌های آب‌رسانی استان مانند تونل گلاب و تونل سوم کوهرنگ نیز در این راستا اجرایی می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا توقف اجرای برخی طرح‌های آب‌رسانی و خشکسالی اخیر استان در اجرایی شدن این طرح تأثیرگذار بوده است، تصریح کرد: بعید است خشکسالی و عواملی نظیر این مورد در روند اجرای طرح خللی ایجاد کند.
پرویزی ادعای برخی در مورد حذف اصفهان به عنوان قطب سوم خودروسازی کشور و جایگزین کردن استان خوزستان در این مورد را تکذیب کرد و افزود: شرکت خودروسازی بهمن، اقدام به راه‌اندازی خط تولید در استان خوزستان کرده است و این طرح هیچ ارتباطی با حذف اصفهان به عنوان قطب سوم خودروسازی کشور ندارد.
وی بیان داشت: حداکثر ظرفیت تولید خودرو از سوی شرکت بهمن در استان خوزستان 100هزار خودرو بوده و این در حالی است که ظرفیت سالانه تولید خودرو در استان اصفهان با راه‌اندازی این قطب 300هزار خودرو است که این تعداد به یک‌ میلیون نیز قابل افزایش است.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان اصفهان در ادامه سرمایه‌گذاری لازم برای اجرای این طرح را 2هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: فاز نخست این پروژه با سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومانی نیز قابلیت اجرایی دارد.
وی ادامه داد: فاز نخست این پروژه در عرض سه سال اجرایی می‌شود و هم‌اکنون این طرح در فاز مطالعات تکمیلی خود به منظور شناخت بازارهای هدف با توجه به زیرساخت‌های استان اصفهان است.
پرویزی سهم صادرات محصولات این پروژه را 30درصد عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی در اصفهان حدود 3هزار نفر به صورت مستقیم و 120هزار نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.
وی تعیین قیمت‌ خودروهای تولیدی در این طرح را به اتمام مطالعات تکمیلی موکول کرد و اظهار داشت: با پایان مطالعات تکمیلی و با حضور بخش خصوصی به طور قطع این طرح در اصفهان اجرایی می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول