اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

عملیات ساخت کارخانه خودروسازی گیلان آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: امسال عملیات اجرایی ساخت کارخانه خودروسازی از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به گیلان اجرایی می‌شود.

عملیات ساخت کارخانه خودروسازی گیلان آغاز می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین اصغریان ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اجرای مصوبات این حوزه، اظهار داشت: در سه سفر هیئت دولت به گیلان تعداد 57 مصوبه برای بخش صنعت، معدن و تجارت به تصویب رسید که تاکنون حدود 60 درصد این مصوبات اجرایی شده است.
وی، مهم‌ترین مصوبات اجرا شده در حوزه تجارت را احداث چند سیلوی ذخیره‌سازی گندم و نیز تعمیرات و تجهیز سیلوی 120 هزار تنی گندم استان عنوان کرد.
این مسئول افزود: احداث و تجهیز نمایشگاه بین‌المللی استان و احداث وتکمیل پروژه پایانه گل وگیاه نیز از جمله مصوبات در دست اجرای سفرهای استانی هیئت دولت بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم شاهد سرعت گرفتن مطلوب اجرای این پروژه‌ها باشیم.
اصغریان درباره مصوبات حوزه صنعت و معدن، خاطرنشان کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی لاهیجان، صومعه‌سرا، سیاهکل، بندر انزلی، لوشان و تالش، ارائه پیشنهاد برای نحوه حمایت از احداث صنایع طبقاتی از جمله مهم‌ترین مصوبات حوزه صنعت و معدن بود که اجرایی شده است.
وی، تکمیل چند طرح ملی و اختصاص 700 هکتار از زمین‌های شرکت سفیدرود برای احداث شهرک صنعتی رشت را نیز از دیگر مصوبات مهم و اجرا شده در بخش حوزه صنعت و معدن ذکر کرد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: ساخت کارخانه خودروسازی در گیلان به همراه احداث شهرک صنعتی صنایع پیشرفته و نیز احداث تصفیه خانه فاضلاب در چند شهرک صنعتی در استان از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان بوده که مقدمات اجرای آنها فراهم شده و عملیات اجرایی آنها در سال جاری آغاز می‌شود.
وی همچنین راه‌اندازی ششمین کارخانه تولید آب معدنی در استان را از جمله اقدام‌های سازمان مذکور بیان کرد و اذعان داشت: این کارخانه در آبان امسال در شهرستان رودبار راه‌اندازی شده است.
اصغریان یادآور شد: با بهره‌برداری از این کارخانه ظرفیت تولید آب معدنی در استان بالغ بر 290 میلیون لیتر در سال شده است.
به گفته وی، کارخانه آب‌ معدنی در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع و زیربنای 3 هزار مترمربع در رودبار راه‌اندازی شده و قادر است سالانه 18 میلیون تن آب معدنی تولید و بسته‌بندی کند. 
این مسئول خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی این کارخانه بالغ بر 21 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته و 40 نفر نیز در آن به صورت مستقیم شاغل شده‌اند.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول