اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

دبیرخانه دائمی همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر مستقر شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‎های استان بوشهر خواستار استقرار دبیرخانه دائمی همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر هستیم.

دبیرخانه دائمی همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر مستقر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در آیین تجلیل از دست‎اندرکاران برگزاری بیستمین اجلاس سراسری نماز در بوشهر اظهار داشت: دبیرخانه دائمی باید بتواند با یک برنامه‎ریزی دقیق بر محتوا و کیفیت هر چه بیشتر مدل ارائه این همایش بیفزاید.

وی افزود: به‌رغم اینکه همایش بین‌المللی روز خلیج فارس برای نخستین بار در استان بوشهر برگزار شد، اما از کیفیت و کمیت لازم برخوردار بود.

صفایی‌بوشهری تاکید کرد: استان بوشهر به عنوان استان همجوار با خلیج فارس باید بتواند در همه عرصه‎ها قدرت رقابت داشته باشد و بدون شک این توانایی در این استان وجود دارد.

 امام جمعه بوشهر گفت: بیستمین اجلاس سراسری نماز در بوشهر مصوبات خوبی داشت که دغدغه ما عدم اجرایی شدن این مصوبات و پیشنهادات است.

صفایی‌بوشهری افزود: این اجلاس شروع و پایانی داشت اما پایان آن به معنای پایان تدبیر در عرصه فرهنگ و گسترش فرهنگ نماز نیست بلکه آغاز راهی برای کار بر مبنای تدابیر و برنامه‎ها است.

وی تصریح کرد: در اجلاس طرح‎ها و پیشنهادات نوینی در این عرصه مطرح شد که تلاش و دغدغه ما اجرایی شدن این پیشنهادات کارشناسی شده است.

صفایی‌بوشهری اظهار داشت: بر اساس گزارش‎های رسیده در یکی دو شهرک استان مسجد و حسینیه وجود ندارد و باید در ساخت شهرک‎ها و مجتمع‎های انبوه مسکونی ساخت مسجد و حسینیه در فضایی مناسب پیش‌بینی شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: اجلاس‎های نماز آثار و برکاتی دارد که مهم‌ترین این آثار پیام مقام معظم رهبری است که سیاست کلان فرهنگ نماز را در فضای جدید بیان می‎کند.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان بیستمین اجلاس سراسری نماز در بوشهر ادامه داد: یکی از وظایف یک حکومت اسلامی بعد از تمکن بر اقتدار سیاسی اقامه نماز است که به برکت انقلاب اسلامی اقامه نماز را در حکومت شاهد هستیم.

صفایی‌بوشهری اضافه کرد: اجلاس نماز به عنوان یک گردهمایی دانش‌بنیان برای گسترش و تعمیق این فرهنگ و عبادت است.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: استان بوشهر در آستانه تحولی بزرگ در عرصه فرهنگ و عمران است و در بسیاری از رسانه‎های ملی و فراملی توجه ویژه‎ای به استان بوشهر می‎شود.

وی افزود: از این پس باید با نگاهی بلند و برنامه‎ریزی دانش‌بنیان عمیق و با فرهنگ بومی طرح‎های کلان اجرا کنیم.

صفایی‌بوشهری گفت: استان بوشهر نماد و آلبوم توسعه و پیشرفت همه‌جانبه و پایدار دینی ایران است و این قابلیت را دارد که در کشور نمونه باشد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول