اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف کاهش فاصله میان اقتصاد و فرهنگ

دوره آموزشی کارآفرینی اقتصاد فرهنگ در البرز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری یک دوره آموزشی کارآفرینی اقتصاد فرهنگ در این استان با هدف کاهش فاصله میان اقتصاد و فرهنگ خبر داد.

دوره آموزشی کارآفرینی اقتصاد فرهنگ در البرز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، چندی پیش اداره ارشاد استان البرز اعلام کرد که در نظر دارد یک دوره آموزشی در حوزه کارآفرینی اقتصاد فرهنگ برگزار کند.

براساس اعلام این اداره، مجموعه‌ها و افرادی که از ارشاد استان البرز مجوز فعالیت‌های فرهنگی کسب کرده‌اند، می‌توانند در دوره آموزشی فوق شرکت کنند.

در همین رابطه خبرنگار فارس در کرج از معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان البرز سؤال کرد که چه ضرورتی مبنی بر برگزاری این دوره احساس می‌شود، اسدالله جعفری در پاسخ اظهار داشت: متأسفانه روابط اقتصاد و فرهنگ در جامعه امروز ایران منسجم و مثبت نیست.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای پیشرفته صنعتی، تلاش می‌شود در کنار بها دادن به مقولات فرهنگی، از این موضوع کسب درآمد نیز داشته باشند.

* اقتصاد فرهنگی با نگاه کاسب‌کاری به فرهنگ تفاوت دارد

این مسئول تأکید کرد: نگاه فرهنگی به اقتصاد داشتن به طور قطع با نگاه کاسب‌کارانه تفاوت دارد و برای اینکه در این حوزه موفق باشیم، نیاز است که با احتیاط و برنامه‌ریزی کارشناسی حرکت کنیم.

جعفری اظهار داشت: در همین زمینه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز یک دوره کارگاه آموزشی در بخش کارآفرینی فرهنگی دایر خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در این دوره به چه موضوعاتی توجه شده و به اعضاء آموزش داده خواهد شد، گفت: دو موضوع مورد توجه قرار گرفته است که نخست یافتن راهکار‌هایی برای تبلیغ مناسب کالاها و تولیدات فرهنگی و دیگری ایجاد کارآفرینی با اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: بنابراین در این دوره آموزشی به متولیان امور فرهنگی راهکارهای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در حوزه فعالیت آنها آموزش داده خواهد شد.

جعفری افزود: ضمن اینکه روش‌های نوین تبلیغ کالاها و تولیدات فرهنگی با هدف ترویج موضوعات فرهنگی از سوی اساتید مجرب به متقاضیان آموزش داده خواهد شد.

لازم به توضیح است، براساس اعلام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، این دوره در دو بخش عمومی و اختصاصی برگزار می‌شود که لازمه حضور در دوره اختصاصی گذراندن دوره عمومی است، شرکت در این دوره اجباری نبوده و برای هر مجموعه‌ای که مجوز فعالیت خود را از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اخذ کرده، امکان‌پذیر است.

برای کسانی که موفق به دریافت گواهینامه این دوره شوند تسهیلات ویژه‌ای چون سهولت در دریافت وام و معرفی برای مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است، علاقه‌مندان جهت شرکت می‌توانند تا 14 اردیبهشت‌ماه به واحد اشتغال اداره ارشاد استان البرز مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول