اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی بافت:

مرغ بدون آنتی‌بیوتیک برای سلامت جامعه لازم است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: پرورش مرغ گوشتی بدون آنتی‌بیوتیک برای سلامت جامعه لازم و ضروری است.

مرغ بدون آنتی‌بیوتیک برای سلامت جامعه لازم است

سمیه صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت اظهار داشت: نظارت بر مصرف آنتی بیوتیک‌ها در جمعیت دامی کاهش دهنده مقاومت آنتی بیوتیک در جمعیت انسانی است.

صادقی عنوان کرد: مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌ها هنگامی رخ می‌دهد که باکتری‌ها به گونه‌ای جهش پیدا می‌کنند که برخی داروها در پیشگیری از عفونت‌های باکتریایی بی‌تأثیر می‌شوند و هر چه ما بیشتر آنتی‌بیوتیک تجویز کنیم، باکتری‌های بیشتری مقاومت پیدا می‌کنند.

وی افزود: آنتی‌بیوتیک‌ها از عفونت‌های باکتریایی جلوگیری می‌کند، اما در صورتی که به طور بی‌رویه مورد استفاده قرار گیرد، میکروب‌ها نسبت به این داروها مقاوم شده و این شیوه درمانی بی‌استفاده می‌ماند. 

صادقی بیان داشت: تجویز بی‌نسخه و بی‌برنامه آنتی‌بیوتیک در دام‌ها و انتقال آن از طریق مصرف گوشت و فرآورده‌های لبنی این امر را به یک مسئله مهم بهداشتی تبدیل کرده است.

رئیس دامپزشکی بافت اذعان داشت: بنا بر اعلام مرکز تحقیقات مقاومت‌های میکروبی، طی پنج سال گذشته حدود 50 درصد از آنتی‌بیوتیک‌های رها شده در هوای تنفسی در مصارف دامی و کشاورزی استفاده شده است.

وی تصریح کرد: تنها راه از بین بردن این چرخه معیوب این است که تنها زمانی آنتی‌بیوتیک تجویز کنیم که واقعا مورد نیاز باشد.

صادقی همچنین به اهمیت پرورش مرغ گوشتی بدون آنتی‌بیوتیک اشاره کرد و مرغداران را به اجرای چنین طرح‌هایی دعوت کرد که هم از نظر هزینه‌های پرورش و هم از نظر حفظ بهداشت سلامت افراد جامعه مفید هستند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول