اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان قم:

را‌ه‌اندازی دو واحد پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: در راستای ایجاد فرهنگ مصرف مرغ بدون دریافت داروی آنتی بیوتیک و افزایش عرضه آن به بازار دو واحد پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان ایجاد شده است.

را‌ه‌اندازی دو واحد پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در قم

مهدی رفیعی محمدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، در خصوص فعالیت‌های آموزشی ارائه شده از سوی این اداره کل در سال 90، گفت: در اجرای برنامه‌های صدا و سیما در مجموع 3 هزار و 500 دقیقه برنامه رادیو و تلویزیون و 21 هزار مورد بروشور و پیام‌های بهداشتی در استان قم تولید شده که این میزان فعالیت نسبت به سال 89، پنج درصد افزایش داشته است.

وی عنوان داشت: با تلاش دامپزشکی قم 23 هزار نفر روز در کلاس‌های ترویجی ویژه دامداران روستایی شرکت کردند.

رفیعی محمدی گفت: 163 هزار آزمایش در آزمایشگاه‌های دام، طیور و آبزیان در سال گذشته در استان انجام شده است که در این بخش با پنج درصد افزایش عملکرد روبه‌رو بوده‌ایم.

مدیر کل دامپزشکی استان قم با بیان اینکه وقوع بیماری‌‌های دامی نسبت به سال‌های گذشته کاهش خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: هزار و 500 مورد بازدید از مراکز پرورش دام و میادین دامی در استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با پیشگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته وقوع بیماری تب برفکی در گاو 38 درصد و در گوسفند 48 درصد کاهش داشته است.

رفیعی محمدی افزود: بیماری طاعون، PPR، تب برفکی و آبله از مهم‌ترین بیماری‌های واگیردار دام و طیور در استان است.

مدیر کل دامپزشکی استان قم در ادامه با اشاره به عرضه مرغ‌های بدون آنتی بیوتیک در استان قم گفت: 10 استان از جمله خوزستان، مازندران و قزوین، مرغ سبز یا همان مرغ بدون آنتی بیوتیک را برای مصرف وارد بازار کرده‌اند.

رفیعی محمدی بیان داشت: مرغ‌های عادی نیز با گذشت پنج روز از مصرف آنتی بیوتیک وارد کشتارگاه و سپس بازار می‌شوند چرا که قبل از ورود به بازار داروی مصرفی آنها قطع می‌شود و مرغدار باید ورود افراد را کنترل کرده و تمام مراحل پرورش و نگهداری آنان از شرایط بهداشتی مناسبی برخوردار باشد.

وی افزود: در راستای افزایش تولید مرغ‌های بدون آنتی‌بیوتیک دو واحد مزرعه پرورش مرغ گوشتی آماده تولید شده و راه‌اندازی یک مزرعه پرورش بوقلمون نیز در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان قم به منظور عرضه بیشتر محصولات گوشتی قرار گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی استان قم گفت: به دلیل تقاضای مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان، مرغ بدون آنتی بیوتیک از استان مازندران وارد شده است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول