اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

کاهش 20 درصدی مصرف آنتی‌بیوتیک در قم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با تلاش مجموعه سلامت استان قم در عرصه‌های نظارتی مصرف آنتی‌بیوتیک و کورتون در استان قم 20 درصد کاهش پیدا کرد.

کاهش 20 درصدی مصرف آنتی‌بیوتیک در قم

شمس‌‌الدین حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به شعار هفته سلامت امسال با عنوان سالمند و سلامتی اظهار داشت: مجموعه سلامت در استان قم شعارهایی را که هر سال در هفته سلامت مطرح می‌شود، پیگیری می‌کند و نتایج خوبی هم تا به حال در این زمینه کسب کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز سازمان بهداشت جهانی شعار مقاومت آنتی‌ دارویی را برای روز سلامت انتخاب کرده بود و در استان قم تلاش‌های زیادی در این زمینه شکل گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: سال گذشته استان قم از لحاظ مصرف آنتی‌بیوتیک و کورتون از بدترین استان‌های کشور بود اما در طول سال با فعالیت‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی قم این آمار کاهش یافت.

وی ابراز داشت: درصد مطلوب مصرف آنتی‌بیوتیک 18 تا 20 درصد اعلام شده است که در سال گذشته در استان قم بیش از 50 درصد بود که این آمار نشانه بدی برای شاخص‌های سلامت در استان قم محسوب می‌شد.

حجازی خاطر نشان کرد: در طول سال 90 با تلاش‌هایی که مجموعه سلامت در قم برای اطلاع‌رسانی در زمینه مضرات مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک داشت، این رقم در استان قم به 32 درصد رسید و تلاش برای کاهش آن همچنان ادامه دارد.

وی عنوان داشت: برنامه‌های نظارتی و آموزشی در زمینه مضرات مصرف آنتی‌بیوتیک و کورتون همچنان ادامه دارد و مجموعه سلامت استان قم با این موضوعات شعاری برخورد نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌هایی که در این زمینه داشته‌ایم پیش‌بینی می‌شود، ظرف دو سال آینده مصرف این داروها به عددی که ایده‌آل است، برسد.

وی افزود: امسال نیز از سوی سازمان بهداشت جهانی شعار سالمندی و سلامت در هفته سلامت انتخاب شده است که این موضوع نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان قم با جدیت در طول سال پیگیری خواهد شد و امید است در پایان سال کارنامه خوبی در این زمینه ارائه کنیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول