اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی:

سمن‌ها نیازمند حمایت بیشتری هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: سمن‌‌ها برای رسیدن به اهداف خود به حمایت بیشتری نیاز دارند.

سمن‌ها نیازمند حمایت بیشتری هستند

محمود ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد نقش قابل توجهی در توسعه امور فرهنگی، اجتماعی، علمی و حتی عمرانی استان دارند؛ بر این اساس انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی این قبیل سازمان‌ها را بیشتر از سابق پشتیبانی کنند.

وی تصریح کرد: برای اینکه وظایف، برنامه‌ها و مسئولیت‌های موسسه‌های مردم‌نهاد به اقشار مختلف مردم به‌ویژه مسئولان منتقل شود باید در راستای اطلاع‌رسانی ساختار و فلسفه وجودی این نهادها گام برداشته شود به طوری که 17 اریبهشت‌ماه یک کارگاه آموزشی با محوریت سمن‌ها برگزار خواهد شد تا فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارشناس مسئولان دستگاه‌های مختلف در این دوره آموزشی شرکت کنند.

این مسئول به توسعه فعالیت‌های بین‌شبکه‌ای سمن‌ها اشاره کرد و گفت: برای اینکه سمن‌ها به اهداف و برنامه‌هایی که برای مجموعه خود در طول سال تعریف کرده‌اند، دست پیدا کنند باید چند سمن همسو با یکدیگر برای اجرایی‌کردن طرح‌های مختلف هماهنگ شوند چرا که برکات همکاری و فعالیت دسته‌ جمعی بیشتر است و جامعه هدف خود را بهتر زیرپوشش قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال پیگیری فعالیت‌ دبیرخانه‌های شمال و جنوب استان است به طوری که در شمال استان دبیرخانه‌ای به مدیریت خوی و در جنوب استان دبیرخانه‌ای با مدیریت میاندوآب راه‌اندازی شده است لذا برای تداوم فعالیت‌های آن‌ها تلاش خواهد شد.

ابراهیمی به ساماندهی 200 سمن در سراسر آذربایجان‌غربی اشاره کرد و گفت: این سمن‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از بهداشتی، هنری، علمی و ... فعالیت می‌کنند که از این تعداد 126 سمن به طور کامل فعال هستند و تعدادی دیگر در مرحله تکمیل مراحل ثبت و آغاز فعالیتند که انتظار می‌رود با مساعدت سازمان‌ها و همکاری مدیران روند فعالیت این سمن‌ها در استان شتاب بگیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پیرامون سمن‌های استان فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی در سال جدید انجام خواهد شد، اظهار داشت: برای انجام‌دادن چهار فقره پژوهش عقد قرار داده شده است که امیدواریم خروجی این فعالیت‌‌ها رضایت‌بخش باشد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول