اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌طرح ملی داناب در قزوین افتتاح شد

خبرگزاری فارس: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب با عنوان "داناب" در قزوین افتتاح شد.

‌طرح ملی داناب در قزوین افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب با عنوان "داناب" با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش استان قزوین و نماینده جهاد دانشگاهی به عنوان مشاور افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب اظهار کرد: وزارت نیرو به این نتیجه رسیده است که گروه هدف دانش‌آموزی می‌تواند در کسب آموزش‌های لازم در حوزه حفاظت آب و منابع آبی مؤثر باشد، لذا طرح نجات آب دانش‌آموزی برای آموزش گروه هدف طراحی شده است.

کیومرث دانشجو بیان کرد: کشور ایران از لحاظ میزان بارش از میانگین جهانی پایین‌تر است و تغییرات اقلیمی به وجود آمده شرایط مشکلی را برای مدیریت آب در کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به وضعیت آب‌های زیرزمینی استان قزوین تشریح کرد: مصرف آب در کشور به دلیل توسعه جمعیت، در حال افزایش است و از طرف دیگر برای حفظ منابع آب در استان قزوین با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: افت سطح آب‌های زیرزمینی باعث ایجاد تخلخل در لایه‌های زمین می‌شود و در هنگام زلزله خطرات خسارت‌آمیزی را به بار می‌آورد، لذا در چند سال اخیر به دلیل افت سطح آب زیرزمینی برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز مورد توجه جدی شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته است.

دانشجو خاطر نشان کرد: خطر آلودگی آب‌ها و توسعه مناطق شور از مشکلاتی هستند که در نتیجه افت سطح آب‌های زیرزمینی رخ می‌دهند.

این مقام مسئول یادآور شد: افت سطح آب زیرزمینی در نهایت باعث کاهش کیفیت آب می‌شود و در استان قزوین به دلیل اینکه صددرصد آب شرب از طریق آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود لذا اگر نتوانیم روند آلودگی را مهار کنیم با مشکل تهیه آب شرب مواجه می‌شویم.

وی در ادامه عنوان کرد: سیاست شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در آینده این است که از منابع آب سطحی برای تهیه آب شرب استفاده کند.

انتهای پیام/ش20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول