اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب منطقه‌ای بوشهر خبر داد:

اجرای طرح ملی داناب در بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) در این استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح ملی داناب در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین باشی زادگان جمعه شب در  نخستین جلسه دبیرخانه استانی طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) با تبیین وضعیت کنونی منابع آب استان و چالش‌های پیش رو اظهار داشت: طرح داناب یکی از اثر بخش‌ترین پروژه‌ها در ارتباط با تعادل بخشی بیلان دشت‌های آبی استان و اصلاح فرهنگ بهره‌برداری بهینه از این منابع بی‌بدیل است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: افزایش روز افزون جمعیت و نیاز مبرم به آب از یک سو و محدودیت منابع از سوی دیگر توازن موجود را برهم زده به طوری که شاهد کاهش گسترده منابع آب در استان هستیم.
باشی‌زادگان خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف و بهره‌برداری منابع آب طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از برنامه‌های ضروری وزارت نیرو درآمده است که فرمایشات مقام معظم رهبری طی چند سال پیاپی در ارتباط با این امر گواهی بر این مدعاست.
نماینده مشاور ملی طرح داناب نیز در این مراسم در توضیح جایگاه و ضرورت اجرای طرح داناب خاطرنشان کرد: وضعیت منابع آبی استان بوشهر به‌ویژه منابع آب زیرزمینی، ظرف چند دهه اخیر به دلیل اضافه برداشت و عدم رعایت قوانین مربوطه، در وضعیت نامساعدی گرفتار آمده است.
رضا فشانی اضافه کرد: این سفره­ها به عنوان ذخایری گرانبها که ادامه حیات و توسعه کشاورزی و صنعت ما بدان وابسته است، با آهنگی شتابان به سوی اتمام و تخریب کامل پیش می‌رود و این روند تهدیدی جدی برای ما و نسل‌های آینده­ای که در این منطقه زندگی خواهند کرد، محسوب می‌شود.
فشانی ادامه داد: در این شرایط اقدامات بنیادین و ریشه‌ای در زمینه مدیریت بهینه مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی به عنوان اصلی­ترین مصرف کننده­ آب ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی اذعان داشت: شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بر مبنای رسالت قانونی خود متولی نهادینه کردن این امر خطیر است.
مشاور ملی طرح داناب در ارتباط با هدف این طرح عنوان کرد: در این  طرح بزرگ تمام دانش‌آموزان مقطع راهنمایی استان بوشهر در مناطق شهری و روستایی، در قالب طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب)، در سه گام " آگاهی بخشی، حساس سازی و آموزش راه­کارها" مخاطب قرار می‌گیرند.
فشانی گفت: در این طرح که با همکاری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر و سازمان آموزش و پرورش استان و با مشاوره علمی و تخصصی شرکت مهندسی مشاور آب کاوان آبانگاه صورت می‌گیرد، تمامی دانش‌آموزان و معلمان سه پایه تحصیلی راهنمایی استان و همچنین خانواده‌های دانش‌آموزان، در چندین فعالیت عملی شرکت و با چالش‌های پیش روی منابع آب و راهکارهای برون رفت از وضعیت کنونی آشنا می‌شوند.
وی افزود: این طرح پیشتر در دو سال پیاپی به صورت پایلوت در استان‌های خراسان رضوی، گلستان و فارس اجرا شده و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.
فشانی در پایان خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های این طرح ذیل هشت نظام منسجم و به هم پیوسته در طول سال تحصیلی به اجرا در می‌آید.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول