اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حرف مشترک 2 دانشیار برگزیده جهانی در یاسوج

بدون توجه به پژوهش به هیج جا نمی‌رسیم

خبرگزاری فارس: دو دانشیار برگزیده جهانی در دانشگاه یاسوج در نشست خبری مشترک خود با خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کردند: زمانی به توسعه می‌رسیم که پژوهش در همه برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های جامعه جایگاه خود را پیدا کند.

بدون توجه به پژوهش به هیج جا نمی‌رسیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مهراورنگ قاعدی و اردشیر شکرالهی که اخیرا از سوی مؤسسه ESI در ردیف یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند، ظهر امروز در نشستی مشترک با اصحاب رسانه به سؤالات خبرنگاران در استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخ گفتند.

مهراورنگ قاعدی در این نشست اظهار داشت: توسعه فرایندی همه‌جانبه است که برای رسیدن به آن باید با نگاهی وسیع و دوراندیشانه همه ابعاد آن مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج افزود: شعار تولید ملی وقتی محقق می‌شود که در همه استان‌ها سازکارهای لازم و فعالیت‌های علمی و پژوهشی جایگاه خود را پیدا کنند.

وی ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه یاسوج و قوم لر را بسیار بالا دانست و بیان داشت: اگر موفقیتی حاصل شده آن را نتیجه زحمات همه همکاران، مسئولان و دانشجویان می‌دانیم.

قاعدی ادامه داد: هر موفقیتی در هر گوشه‌ای از این مرز و بوم به نام ایران خواهد بود و این موفقیت علمی متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه یاسوج و کشور عزیزمان ایران است.

این دانشیار برگزیده جهانی تاکید کرد: بدون شک بسیاری از همکاران و دیگر اساتید دانشگاه شایستگی‌های علمی به مراتب بالاتری دارند و اگر همکاری آنان نبود هرگز چنین توفیقی برای ما حاصل نمی‌شد.

قاعدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از مسئولان اجرایی بیرون از دانشگاه خواست تا بیش از گذشته از پژوهش و تحقیق در این استان حمایت عملی کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج به کمبودها و محدودیت‌های پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و بیان داشت: اگرچه مسئولان دانشگاه یاسوج همه تلاش خود را به کار بسته‌اند ولی به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای در درون دانشگاه نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه استانداری هستیم.

* حمایت مسئولان موجب شکوفایی استعدادها و تاثیرگذاری پژوهش‌ها می‌شود

دیگر دانشیار برگزیده جهانی در دانشگاه یاسوج نیز در این نشست گفت: جای جای این مملکت به ‌ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از استعدادهای علمی است که در صورت حمایت مسئولان به فعل تبدیل می‌شوند.

اردشیر شکرالهی تصریح کرد: پیشرفت علمی ایران قابل مقایسه با گذشته نیست و امروز ما در بسیاری از شاخص‌های علمی به رتبه اول منطقه خاورمیانه دست پیدا کردیم.

وی ادامه داد: توجه به نیازهای بومی و استانی یکی از مسائلی است که باید در مقالات و پژوهش‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد ولی این در حالی ممکن است که دستگاه‌های اجرایی و صنعت نیز از تولیدات علمی دانشگاه‌ها استقبال و آنها را یاری کنند.

شکرالهی به کمبودهای دانشگاه یاسوج برای گسترش فعالیت‌های پژوهشی و علمی اشاره کرد و بیان داشت: کمبود فضاهای آموزشی، امکانات و تجهیزات مهم‌ترین محدودیت سد راه اقدامات و عملکرد پژوهشی دانشگاه یاسوج است که با حمایت‌های برون دانشگاهی به جایگاه شایسته خود نزدیک خواهد شد.

این دانشیار برگزیده جهانی موفقیت‌های علمی دانشگاه یاسوج را مطلوب توصیف کرد و خاطرنشان کرد: البته همچنان جا برای کار کردن وجود دارد زیرا این همه توان و ظرفیت علمی و پژوهشی این دانشگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.

به گزارش فارس، مهراورنگ قاعدی و اردشیر شکرالهی برای دومین سال متوالی در لیست یک درصد دانشمندان جهان از میان همه اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر دنیا انتخاب شدند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول