اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

ایران در رشد علمی و پژوهش در دنیا هفدهم شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز رشد علمی و پژوهشی کشورمان را در سال های اخیر بی نظیر خواند و گفت: در سال گذشته کشورمان در تولید علم در منطقه رتبه اول و در جهان رتبه 17 را کسب کرد.

ایران در رشد علمی و پژوهش در دنیا هفدهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید محمدتقی علوی در دومین همایش علمی روز معمار سراسر کشور در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با بیان اینکه دانشگاه از مجموعه بزرگی از واحدهای مختلف تشکیل شده که هر کدام ماموریت خاصی دارند که یکی از این واحدها انجمن های علمی است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر به توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای شده است که در این دانشگاه نیز هم اکنون 50 انجمن علمی دانشجویی فعال است که در صدد هستیم به تعداد گروه‌های آموزشی این انجمن‌های علمی در این دانشگاه تشکیل شود.

وی به دست آوردن روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملت ایران و به خصوص جوانان را از جمله مهم‌ترین دستاورد انقلاب بیان کرد و افزود: قبل از این انقلاب در این دانشگاه یک دانشجوی دکتری وجود نداشت ولی در حال حاضر به برکت انقلاب در 90 رشته و گرایش در مقطع دکتری دانشجو تربیت می‌شود.

علوی، رشد علمی و پژوهشی کشورمان را در سال‌های اخیر بی‌نظیر خواند و افزود: در سال گذشته کشورمان در تولید علم در منطقه رتبه اول و در جهان رتبه 17 را کسب کرد و این افتخار بزرگ قابل تقدیر است و این هدیه بزرگ دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به ملت ایران است.

وی، تبدیل علم به ثروت را نیاز کنونی کشورمان و از جمله رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها و مراکز علمی عنوان کرد و یادآور شد: چرخه تولید علم و تبدیل آن به ثروت باید بر اساس نیاز روز جامعه و باید به گونه‌ای باشد که رفاه و امنیت را برای مردم فراهم کرده باشد.

علوی، نامگذاری سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری به موضوعات اقتصادی را برای خودکفایی کشورمان تعیین کننده خواند و افزود: دانشگاهیان باید با برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی و کار علمی زمینه تحقق شعار سال را فراهم کنند.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول