اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر مشهد:

صدور هرگونه صلح‌نامه برای پروانه ساختمان در مشهد خلاف است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: صدور هرگونه صلح‌نامه و اخذ مبالغ غیر قانونی برای پروانه ساختمان خلاف قانون است.

صدور هرگونه صلح‌نامه برای پروانه ساختمان در مشهد خلاف است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شیر محمدی در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شورای شهرداری مشهد برگزار شد به نامه تعدادی از اعضای شورای اسلامی در ارتباط با توافق‌نامه‌های شهرداری‌ها با شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت برخی از شهرداران مناطق در قالب صلح‌نامه و یا توافق‌نامه‌هایی اقدام به اخذ مبالغی از شهروندان مشهدی کرده‌اند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این که شهرداری‌های مناطق شهرداری مشهد در قالب تفاهم‌نامه‌ها و یا صلح‌نامه‌هایی اقدام به اخذ مبالغی جدا از مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد کنند خلاف قانون است.

* برخورد سلیقه‌ای و باز شدن راه سوءاستفاده برای عده‌ای
شیرمحمدی در ادامه گفت: این‌گونه برخورد کردن شهرداران مناطق با مردم در ارتباط با اخذ مبالغ برای صدور پروانه ساختمانی سبب می‌شود که برخوردهای سلیقه‌ای در شهر ایجاد شود که این خود می‌تواند بستر ساز سوء استفاده‌های عده‌ای از افراد شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به سیستم یکپارچه شهرسازی اشاره کرد و افزود: سیستم یکپارچه شهری با هزینه‌ای میلیاردی تهیه و اجرایی شد و حال این‌گونه دریافت هزینه خارج از سیستم ماشینی خلاف است و در صورت مشاهده با افراد برخورد می‌شود.

* ذکر نشدن نحوه محاسبه با وجود حق مسلم شهروندی
در ادامه سید اسماعیل مفیدی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهار داشت: در پشت قبض‌های آب و برق و یا سایر قبوض نحوه محاسبه ذکر شده است ما در ارتباط با حوزه شهرسازی سیستم یکپارچه شهرسازی را با هزینه‌ای میلیارد تهیه کرده‌ایم اما چرا با وجود این نرم‌افزار و سیستم نحوه محاسبه ذکر نمی‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: ذکر شدن نحوه محاسبه حق مسلم شهروندی که بر این اساس می‌خواهیم که این مورد نیز همانند سایر قبوض به شهروندان اعلام شود.
در ادامه جلسه سئوال تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با توافق‌نامه‌های برخی از شهرداران مناطق با شهروندان برخلاف مصوبات شورای شهر توسط حجت‌الاسلام محمد مهرورز قرائت شد.

* کمیته‌ای برای تحقیق و تفحص در این مسئله تشکیل شود
کمال سروی‌ها نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه خواستار تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق و تفحص برای بررسی موضوع توافق‌نامه‌ها و صلح‌نامه‌های شهرداری‌های مناطق مشهد با شهروندان شد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در حال حاضر در شهر شاهد هستیم که در برخی از مناطق پر ترافیک مشهد پارکینگ نیز فروخته می شود و یا این که طبقه‌ای مازاد ساخته می‌شود.
سروی‌ها گفت: تا زمانی که فراوانی در ارتباط با یک موضوع وجود نداشته باشد آن موضوع مطرح نمی‌شود و یا این که با این چند مورد برخورد می‌شود اما در ارتباط با توافق‌نامه‌های شهرداری‌های مناطق با شهروندان گزارشاتی که به ما رسیده است نشان از فراوانی این موضوع در سطح شهرداری‌های مناطق دارد.
نابب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: براساس همین گزارشات این‌گونه عنوان می‌شود که فراوانی این نوع توافق‌نامه‌ها سبب تامین 30درصد درآمد شهرداری مشهد شده است.
انتهای پیام/
غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول