اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

65 درصد زباله‌ها قابل بازیافت هستند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت‌: 65 درصد زباله‌های تولید شده قابل بازیافت هستند و باید از این طلای کثیف بهترین بهره‌برداری را داشت.

65 درصد زباله‌ها قابل بازیافت هستند

سید حسین صابری در حاشیه جلسه شورای سلامت استان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در همین راستا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواسته‌ایم تا کارخانه بازیافت زباله و تبدیل آن به سوخت مورد نیاز را انجام دهند تا این زباله‌ها با تکنولوژی‌های پیشرفته به محصول بی‌خطر تبدیل شود.

وی با یادآوری اینکه با راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله در اردبیل می توان تا شعاع 75 کیلومتر مرکز استان زباله‌های تولید شده را به کارخانه در حال احداث انتقال داد، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم در شهرهای مختلف به همت شهرداران و جذب سرمایه‌گذار باید چنین کارخانه‌های تولید انرژی و کمپوست فراهم شود.

رئیس شورای سلامت استان یادآور شد: برای شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد نیز احداث چنین کارخانه‌ای با تامین خوراک 13 تنی زباله پیش‌بینی شده که را رایزنی‌های انجام شده قرار است کارخانه تولید انرژی از زباله راه‌اندازی شود.

صابری بیان داشت: با این اقدامات علاوه بر آسیب‌ها و خطرات زیست محیطی زباله‌ها به حداقل می‌رسد بلکه در یک فرایند سود‌ده از دوده این کارخانه‌ها نیز می‌توان به عنوان مواد اولیه در کارخانه سیمان استفاده کرد.

این مسئول ضرورت شناسایی و طراحی مکان مناسب برای جمع‌آوری و نگهداری موقت زباله‌های شهری را یادآور شد و افزود: با تامین اعتبار مناسب باید طرح تفکیک زباله از مبدا آغاز شود که این کار اقتصادی به نظر می‌رسد و سبب تقلیل هزینه‌ها و کاهش جمع‌آوری و دفن بهداشتی آنها می‌شود.

استاندار اردبیل همچنین از شهرداری‌های استان خواست تا در ساماندهی یک فضای مناسب برای جمع‌آوری و از بین بردن نخاله‌های ساختمانی کوشا باشند تا در حاشیه شهرها شاهد وضعیت نامناسب پخش زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی نباشیم.

صابری با ابراز خرسندی از راه‌اندازی دستگاه‌های اتوماتیک امحای زباله‌ها و پسماندهای بیمارستانی گفت: با توجه به خطراتی که در این زمینه متصور هستیم باید همه مراکز بیمارستانی، مطب پزشکان و درمانگاه‌ها به چنین دستگاه‌هایی مجهز شوند.

وی در پایان سخنان خود همچنین با اشاره به دستگاه‌های ذیربط یادآور شد: از هم اکنون از ورود ته مانده سموم به آبهای جاری جلوگیری کرده و از آتش زدن مزارع در فصل برداشت جلوگیری کنید.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول