اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی در شیراز

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی شانزدهمین سمپوزیوم بین‌المللی هوش مصنوعی، پردازش سیگنال، معماری کامپیوتر و سیستم‌های دیجیتال، از برگزاری این کنفرانس بین‌المللی در شیراز خبر داد.

برگزاری کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرشاد خون‌جوش ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شانزدهمین سمپوزیوم بین‌المللی انجمن کامپیوتر ایران با حضور بیش از 500 محقق و دانشجو به مدت سه روز از دوازدهم تا چهاردهم اردیبهشت ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کنفرانس بیش از 500 مقاله به زبان انگلیسی دریافت شد که پس از بررسی در کمیته علمی (متشکل از 70 عضو هیئت علمی از ایران و دیگر کشورها مانند آمریکا، کانادا، هلند، فرانسه، اسپانیا، کره جنوبی و سوییس)، 193 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد 112 مقاله به صورت سخنرانی و 81 مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود.

خون‌جوش تصریح کرد: این مقالات از کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، رومانی، هلند، ژاپن، هند، مالزی، عراق و ایران است و تعدد کشورهای شرکت‌کننده و درجه علمی محققان این همایش نشان‌دهنده شکست سیاست تحریم ایران در حوزه‌های اطلاعاتی و انفورماتیک است.

وی بیان داشت: علاوه بر ارائه مقالات، چهار سخنران کلیدی از کشورهای کانادا، انگلیس و فرانسه دعوت شده‌اند و در این همایش آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های مختلف را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند.

این محقق و کارشناس حوزه انفورماتیک اضافه کرد: با توجه به تحریم‌های اعمالی علیه کشور نیاز به گردآوری اطلاعات و دستیابی به آخرین دستاوردها در زمینه محورهای این سمپوزیوم بسیار احساس می‌شد، چنانکه به عنوان مثال در بحث حملات سایبری استفاده از سیستم‌های هوشمند برای شناسایی و جلوگیری از تخریب‌های احتمالی یکی از محورهای اساسی این کنفرانس است.

وی در همین زمینه یکی دیگر از محورهای کنفرانس را روش‌های پردازش تصویر و تشخیص الگو که در صنایع مختلف خودروسازی، صنایع هوایی و دفاعی کاربرد دارد، ذکر کرد.

به گفته دبیر اجرایی شانزدهمین سمپوزیوم بین‌المللی معماری کامپیوتر و سیستم‌های دیجیتال، طراحی و ساخت سیستم‌های دیجیتال و بهره‌برداری از معماری‌های جدید در سیستم پردازش یکی از دیگر محورهای این همایش است که در محاسبات سریع و پردازش‌های حجم انبوه کاربرد دارد.

وی ادامه داد: در این کنفرانس موضوع‌های استفاده از ابزارهای پردازش سریع و به کارگیری و در اختیار گرفتن توان پردازشی بسیار بالا در زمینه شبیه‌سازی سیستم‌های مکانیکی، مهندسی شیمی، مهندسی برق، علوم پزشکی و صنایع دفاعی، طرح و بررسی می‌شود.

خون‌جوش در پایان اظهار امیدواری کرد که برگزاری این کنفرانس فرصتی ارزشمند را در اختیار محققان، صنعتگران و دیگر متخصصان برای تبادل اطلاعات و دستاوردهای علمی در حوزه‌های مختلف قرار دهد و گام کوچکی در راستای بی‌اثر کردن تحریم‌ها و رفع نیازهای کشور برداشته شود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول