اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بهمن‌ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه روستایی در زاهدان

خبرگزاری فارس: دبیر علمی نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه روستایی گفت: کنفرانس بین‌المللی توسعه روستایی، تجارب و آینده‌نگری در توسعه محلی بهمن ماه امسال در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه روستایی در زاهدان
مصیب پهلوانی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: 700 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که از این تعداد 200 مقاله برای ارائه انتخاب شده است.
وی افزود: حدود 200 میهمان داخلی و خارجی در این کنفرانس حضور خواهند یافت.
رئیس کمیته اجرایی نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه روستایی بیان داشت: توسعه روستایی نقش منحصر بفرد در فرآیند توسعه ملی دارد، شواهد و قرائن و تجربه سایر کشورها، بیانگر این است که توسعه روستایی مسیر گریز ناپذیر توسعه ملی است.
پهلوانی تصریح کرد: در این صورت توسعه روستایی باید از نظر ساختارهای تشکیلاتی به‌ویژه از منظر راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌ها جایگاه شایسته خود را در کشور بیابد تا ضمن تعامل مثبت و سازنده با بخش‌های مختلف، در دهه آینده که تحت عنوان "دهه پیشرفت و عدالت" نام گرفته است نقش مؤثر خویش را ایفا کند.
وی با بیان اینکه اهداف توسعه روستایی هم پیوندی و هم راستایی مناسبی با اهداف توسعه ملی دارد، افزود: تأمین نیازهای اساسی، افزایش تولید، امنیت غذایی و امنیت ملی، حفظ محیط زیست، توسعه و تنوع فرصت‌های شغلی، افزایش درآمد و کاهش فقر، ارتقای کیفیت زندگی، توسعه سرمایه اجتماعی و پدافند غیرعامل در زمره این اهداف مشترک قرار دارد.
پهلوانی خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه روستایی فرصت مناسبی است تا دستاوردهای صاحبنظران و محققان و کارشناسان داخلی و خارجی در چارچوب مقالات علمی و میزگردهای تخصصی که ویژگی مهم آن مسئله‌گرایی، نتیجه‌محوری و کاربردی بودن است در کنفرانس ارائه و در معرض نقد و تحلیل اندیشمندان قرار گیرد.
رئیس کمیته اجرایی نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه روستایی ادامه داد: مقالات برگزیده در همایش در مجله توسعه روستایی (ویژه‌نامه روستا و توسعه) و مجله بین‌المللی بازرگانی و توسعه دانشگاه سیستان و بلوچستان به چاپ خواهد رسید.
وی گفت: تبیین نقش و جایگاه توسعه روستایی در توسعه ملی، گردآوری، انتقال و انتشار یافته‌ها و دیدگاه صاحبنظران داخلی و خارجی در زمینه توسعه روستایی، تبیین تجارب ایران و جهان در توسعه روستایی به‌ویژه جوامع محلی و کمک به انتخاب رویکردهای توسعه بومی، تقویت ارتباطات علمی ـ اجرایی و کاربردی در حوزه توسعه روستایی، ارائه راهبرد و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات فعلی و مبتلا به روستاها در حوزه‌های مورد بحث کنفرانس از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنفرانس است.
پهلوانی جایگاه توسعه روستایی در توسعه ملی، توسعه ملی و توسعه محلی، اشتغال، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در توسعه روستایی و تجربه کشورهای منتخب با شرکت دانشمندانی از کشورهای؛ هند، بنگلادش، چین، اندونزی، مالزی، پاکستان، ترکیه، برزیل، فرانسه و تاجیکستان را از محورهای تخصصی این کنفرانس عنوان کرد که در پنل‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.
نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه روستایی، تجارب و آینده‌نگری در توسعه محلی 25 تا 27 بهمن ماه امسال در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/صا20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول