اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

برنامه‎های روز ملی خلیج فارس در بوشهر آغاز شد

خبرگزاری فارس: برنامه‎های روز ملی خلیج فارس صبح امروز با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مسئولان استانی در بوشهر آغاز شد.

برنامه‎های روز ملی خلیج فارس در بوشهر آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: با توجه به اینکه 10 اردیبهشت‌ماه به عنوان روز ملی خلیج فارس در تقویم رسمی نام‌گذاری شده است، همایشی با همین عنوان برای نخستین‌بار با حضور مسئولان بلند پایه کشوری و لشکری در بوشهر برگزار می‎شود.

احمد دشتی اظهار داشت: استقبال از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، نواخته شدن زنگ خلیج فارس در مدرسه شاهد بوشهر، ویژه برنامه روز ملی خلیج فارس در ساحل بندر بوشهر، پرواز هوایی و گلباران خلیج فارس گرامیداشت شهدای خلیج فارس از جمله برنامه‎های روز ملی خلیج فارس در بوشهر است.

وی افزود: همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور بعد از بازدید از مجموعه تاریخی رئیسعلی دلواری با استاندار بوشهر نشستی دارد.

دشتی برگزاری همایش بین‌المللی روز ملی خلیج فارس با حضور معاون اول رئیس جمهور، اساتید، پژوهشگران و اندیشمندان داخلی و خارجی و با رویکرد فرهنگی و گردشگری رونمایی از کتاب المسالک و الممالک، رژه شناوری، گلباران دریا، به صدا درآمدن بوق کشتی‌ها و خودروها، قرائت مقاله و تجلیل از خانواده‌های شهدای خلیج فارس را از دیگر برنامه‎های روز ملی خلیج فارس در بوشهر عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر یادآور شد: در این روز همچنین تشکیل زنجیره انسانی با حضور بیش از 5 هزار نفر از اقوام و اقشار مختلف مردم در نوار ساحلی بوشهر را شاهد هستیم.

وی افزود: در همایش بین‌المللی خلیج فارس در بوشهر 12 مقاله علمی و پژوهشی و نیز طرح مطالعاتی در قالب چهار پنل تخصصی در محورهای مورد اشاره در قالب سخنرانی ارائه می‎شود.

دشتی تصریح کرد: در اختتامیه همایش بین‌المللی خلیج فارس از خانواده شهدای حوزه خلیج فارس، پژوهشگران و اندیشمندان این حوزه و مقالات برتر نیز تجلیل می‎شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی خلیج فارس در این روز ادامه داد: در این نمایشگاه اسناد و نقشه‌هایی از قرن 17 میلادی به بعد که از سوی جهانگردان اروپایی تهیه شده است، در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد ضمن اینکه نقشه‌هایی از قرن 19 میلادی و اسناد مکتوب داخلی و خارجی خلیج فارس در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول