اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

خلیج‌ فارس باید مرکز مبادلات جهان اسلام با تمام دنیا باشد

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خلیج فارس شایسته آن است که مرکز مبادلات جهان اسلام با تمام دنیا باشد.

خلیج‌ فارس باید مرکز مبادلات جهان اسلام با تمام دنیا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدمحمد حسینی شنبه شب در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج فارس با بیان اینکه سابقه خلیج فارس در شکل کنونی 500 هزار سال پیش شکل گرفته و از ابتدا در اختیار پارسیان بوده است که با دو معنای چابک‌سوار و دین‌مدار محافظ همیشگی آن بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی که تمامی همت خود را در راستای اعتلای اسلام قرار داده است، اگر به بازوی کشورهای اسلامی مستظهر می‌گشت بی‌شک گریبان زورگویان تاریخ را می‌درانید و به مؤاخذه می‌کشانید، افزود: اما دریغ که با وجود این بیداری اسلامی هنوز سردمداران بی‌تعهد بعضی از ممالک از خواب غفلت برنخاسته‌اند.

حسینی اظهار امیدواری کرد: با تأسی به نام‌گذاری شایسته امسال و به مدد پیروی از فرامین فرزانه رهبر انقلاب به زودی بنادر خلیج فارس متحول شده و از باراندازی به بارگیری و از کثرت تراز واردات به فراوانی صادرات، تغییر شکل دهند و تولیدات این سرزمین به تمام نقاط جهان صادر گردد.

وی ادامه داد: خلیج فارس شایسته آن است که مرکز مبادلات جهان اسلام با تمامی دنیا باشد.

حسینی با بیان اینکه مردم باهوش و مستعد ایران اسلامی شایسته آنند که دنیا را متحیر از ابتکارات خویش سازند، تصریح کرد: آنان که فقط چهار دهه از موجودیتشان بیش‌تر نگذشته است مدعی مالکیت جزایری هستند که در جنوب، جانب پیش‌قراولی این سرزمین را نگه‌ داشته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی بر این باور است که هر که نفاق بکارد، فتنه درو خواهد کرد.

انتهای پیام/زا20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول