اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس:

غرب از راه‌اندازی جنگ در منطقه بدش نمی‌آید/ رفتار دستگاه دیپلماسی متناسب با جایگاه کشور باشد

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غرب از به راه افتادن جنگی جدید در منطقه بدش نمی‌آید گفت: رفتار دستگاه سیاست خارجی باید متناسب با جایگاه کشور باشد.

غرب از راه‌اندازی جنگ در منطقه بدش نمی‌آید/ رفتار دستگاه دیپلماسی متناسب با جایگاه کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد جباری شنبه شب طی نشستی مطبوعاتی در آستانه روز دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: مردم ایران به واسطه فرهنگ و تمدن کهنی که دارند، برای برخی از شاخصه‌های هویتی‌شان احترام و اعتقاد ویژه‌ای قائلند و اجازه نمی‌دهند که کسی به این شاخص‌های تمدنی دست‌درازی کند.

وی ادامه داد: رفتار اخیر اماراتی‌ها در زمینه نام خلیج فارس و پس از آن درباره جزایر ایرانی آن، رفتاری ناپسند در عرف دیپلماتیک به شمار می‌رود که باید دستگاه سیاست خارجی کشورمان نسبت به این‌گونه از رفتارها متناسب با جایگاه ویژه ایران در مناسبات منطقه‌ای رفتار کند.

این نماینده مجلس گفت: جزایر ایرانی خلیج فارس، تعلقی هزاران ساله به ایران داشته و اینکه هر از گاهی برخی از کشورهای عربی ادعای این جزایر را از ایران بزرگ می‌کنند، به دلیل تحریک‌های مقطعی است که آمریکا و انگلیس عامل اصلی آنها هستند.

جباری ادامه داد: برای همین منظور به نظر می‌رسد که دیپلماسی فعال‌تر کشورمان بتواند مانع این هرزه‌گویی‌ها شود.

وی عنوان کرد: گرامیداشت روز خلیج فارس و برگزاری برنامه‌هایی فرهنگی و اجتماعی و ورزشی با محوریت نام خلیج فارس می‌تواند در اثبات هر چه بیش‌تر هویت ایرانی این نام‌ها کمک کرده و بسترساز تقویت روحیه ملی با تکیه بر این شاخص‌ها شود.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید هر ساله به مناسبت این روز، علاوه بر برگزاری مراسم‌های ملی، به دنبال دعوت از مهمانان خارجی برای مراسمات مرتبط با این نام و این روز بود و رفتار کشورهای عربی را در قالب ویژه برنامه‌های فرهنگی ارزشمند، پاسخ داد.

این مسئول اضافه کرد: مردم ایران همیشه به دنبال صلح، دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز با کشورهای مختلف منطقه بوده‌اند و طول تاریخ کهن ایران نشان می‌دهد که ایرانیان هرگز آغازکننده جنگی علیه کشوری نبوده‌اند، اما برخی قدرت‌های غربی که منافع خودشان را در گرو درگیری‌های منطقه‌ای و دامن زدن به اختلافات می‌بینند، بدشان نمی‌آید که آتش یک فتنه و درگیری را در منطقه روشن کنند تا با فروختن گسترده جنگ‌افزارهایشان به اعراب، منافع زیادی را نصیب شرکت‌های کلانشان کنند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: به هر میزان که بتوانیم سالانه روز ملی خلیج فارس را در ابعاد مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی پرشورتر برگزار کنیم، به همان میزان دشمنان را در دست یافتن به سیاست‌های مزدورانه‌شان ناکام بگذاریم.

وی یادآور شد: روز ملی خلیج فارس در ابعاد رسانه‌ای نیز می‌تواند ماهیت‌بخش تولیدات فرهنگی در کشورمان شود.

جباری گفت: برای مردم ایران اعم از شیعه و سنی حفظ حاکمیت ملی و همین طور تمامیت ارضی کشورمان، یک اصل غیرقابل معامله است و در برابر هر زیاده‌خواهی که بخواهد منافع ملی کشورمان را در معرض تهدید قرار دهد، مقاومت کرده و جواب دندان‌شکنی را به آن می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: استان هرمزگان بر پایه همبستگی‌های ویژه‌ای با جزایر شکل گرفته و به مانند یک هویت ریشه‌دار، پاسدار حاکمیت ایرانی جزایر آن است و تمامی فرزندان آن با دل‌بستگی که به میهن و کشور خود دارند آماده‌اند تا برابر هر تهدیدی قد علم کنند.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: به واقع شایسته نیست تا با لطمه زدن به این پیکره واحد که دارای ویژگی‌های خاص منطقه‌ای خود است، مبادا دل‌سردی به وجود آورده شود.

وی متذکر شد: هر گونه تصمیم در خصوص تشکیل استانی جدید باید بر پایه مطالعات دقیق و مدون کلان صورت گیرد تا هم تأمین‌کننده منافع ملی کشورمان بوده و هم دل‌گرمی هر چه بیش‌تر مردم در تلاش برای آبادانی و توسعه کشورشان را به همراه آورد.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول