اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

چهار محور توسعه در قزوین رقم خورده است

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: چهار محور توسعه استان قزوین که متشکل از توسعه کشاورزی، صنعت، فرهنگی و گردشگری و آموزش عالی است در استان قزوین رقم خورده است.

چهار محور توسعه در قزوین رقم خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم ظهر امروز در همایش سالروز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: در بخش کشاورزی با برنامه‌های ویژه‌ای که دولت و مجلس شورای اسلامی طراحی کرده است، کشاورزی استان قزوین به سال‌های اوجش می‌رسد.

وی ظرفیت فرهنگی و گردشگری استان قزوین را در سطح بالا ارزیابی و بیان کرد: در دوره‌های گذشته هیچ اقبالی برای ساخت یک هتل در استان قزوین انجام نشده است، اما در حال حاضر در این استان پنج مجوز هتل صادر شده است که سه هتل در حال ساخت است.

استاندار قزوین پیرامون توسعه آموزش عالی این استان تصریح کرد: حجم تعداد دانشگاه‌ها در این استان هر روز نسبت به گذشته رو به رشد است و مبحث تحصیلات تکمیلی نیز پیگیری می‌شود.

عجم به پایان کار سومین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاها اشاره کرد و افزود: کار سومین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاها هم‌زمان با کار دولت نهم به پایان می‌رسد و در این زمان محدود شوراهای شهرها و روستاها طرح‌های نیمه‌کاره را که از اولویت و اهمیت بیشتری برای آحاد مردم برخوردار هستند، به اتمام برسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور برای برخی مشکلات، خلأهای قانونی وجود دارد، تصریح کرد: برخی نیازهای شوراها در چارچوب قانون قابل تمکین هستند و بعضی از آنها به قوانین جدید نیاز دارد.

عجم با اشاره به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی خطاب به شوراهای شهرها و روستاهای استان قزوین تأکید کرد: در سال جاری شوراهای اسلامی استان قزوین باید به این شعار توجه داشته باشند و از این فریضه مهم حمایت کنند و در حد شعار باقی نماند.

استاندار قزوین ادامه داد: برای نخستین بار در کشور، توانمندسازی شهرک‌های کوچک با همکاری دستگاه‌های مرتبط استان قزوین انجام شده است و حتما نباید برای توانمند‌سازی شهرهای کوچک، دولت به استان قزوین بودجه تزریق کند.

عجم اضافه کرد: در پی آن هستیم تا دبیرخانه دائمی توانمندسازی شهرهای کوچک را در استان قزوین و به نام این استان دایر کنیم.

وی با اشاره به شناسایی کدهای درآمدی جدید در استان قزوین عنوان کرد: با شناسایی کدهای درآمدی جدید، دغدغه‌ها و هزینه‌های جاری شهرداری‌های استان قزوین حل شده‌ است.

استاندار قزوین به دستورالعمل ابلاغی استانداری قزوین به شوراهای اسلامی شهرهای استان اشاره کرد و گفت: بر اساس این دستورالعمل تا هنگامی که کالای ایرانی در بازار موجود باشد، دستگاه‌ها نباید کالاهای خارجی خریداری کنند.

عجم در خاتمه بیان کرد: از شوراها توقع می‌رود که با تقویت تعامل، زمینه مشارکت مردم را همانند دوره‌ گذشته که با رشد 14 درصدی روبه‌رو شد، فراهم کنند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول