اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار کردستان خبر داد

اختصاص 130 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به کردستان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کردستان از اختصاص 130 میلیارد اعتبار عمرانی در سال‌ جاری به این استان خبر داد.

اختصاص 130 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از شوراهای نمونه استان در سنندج تلاش در راستای توسعه و آبادانی شهرها و روستاها را از مهم‌ترین اولویت‌های نظام و دولت عنوان کرد و گفت: در طول چند سال اخیر اعتبارات بسیار خوبی در زمینه عمران و آبادانی شهرها و روستاها به استان کردستان تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه در سال 90 اعتبارات بسیار خوبی به توسعه بخش‌های مختلف روستایی و شهری استان تزریق شد، تصریح کرد: سال گذشته 93 میلیارد تومان به  بخش عمرانی شهر و روستا و همچنین 50 میلیارد تومان به آبفای استان اختصاص یافت که موجب حل بسیاری از موانع و مشکلات روستاها شد.

به گفته وی هدایت فاضلاب بیش از 13 روستای اطراف دریاچه زریوار مریوان در طول سال گذشته و وصل آن به شبکه فاضلاب شهری از محل همین اعتبارات انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار کردستان همچنین از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار به منظور ساخت و ساز و بهسازی روستاهای استان در طول سال ‌جاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد هزینه درست آن در قالب طرح‌های مناسب راهسازی زمینه توسعه هرچه بیشتر روستاهای استان فراهم آورد.

به گفته وی امسال در بخش عمرانی 130 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده شده که 90 میلیارد تومان آن در بخش عمران شهری و روستایی هزینه می‌شود.

نوسودی با بیان اینکه مسئولان استان نگاه ویژه‌ای به توسعه روستاها دارند و اعتبارات و امکانات لازم را برای عمران و آبادانی روستاها در اختیار دهیاران و شوراها قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: امید است شوراها نیز با جدیت و تلاش هرچه تمام‌تر در راستای توسعه هرچه بیشتر روستاها و شهرها تلاش کنند.

معاون عمرانی استاندار کردستان  در ادامه با بیان اینکه شهرداران باید تمام توان خود را در زمینه توسعه پایدار و درآمد پایدار به کار بندند، اضافه کرد: شوراها برای ایجاد تغییر و تحول اساسی در چهره شهرها و روستاها نباید منتظر ارائه طرح از شهرداران و دهیاران باشند بلکه با ارائه طرح‌ها و پروژه‌‌های جدید در این زمینه گام بردارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای توسعه و آبادانی همیشه اعتبار و هزینه‌های هنگفت لازم نیست چراکه در برخی از موارد و بدون دریافت اعتبار و صرف ریالی هزینه و فقط با استفاده از خلاقیت، تدبیر و اندیشه می‌توان چهره شهرها و روستاها را به کلی تغییر داد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول