اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان خرداد سال جاری صورت می‌گیرد

پایان عملیات ساماندهی میدان امام رضا (ع) در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: عملیات ساماندهی میدان امام رضا (ع) تا پایان خرداد ماه سال جاری در جنوب تهران به پایان می‌رسد.

پایان عملیات ساماندهی میدان امام رضا (ع) در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عملیات ساماندهی میدان امام رضا (ع) تا پایان خرداد ماه سال جاری در جنوب تهران به اتمام می‌رسد.

سید احمد صفوی لحظاتی پیش در بازدید از پروژه‌های عمرانی، ‌ترافیکی، ‌اجتماعی و فرهنگی جنوب تهران گفت: عملیات ساماندهی میدان امام رضا (ع) تا پایان خرداد ماه سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه 15 اظهار داشت: در این راستا میدان امام رضا (ع) به مساحت کل یک هزار و 520 مترمربع ساماندهی می‌شود که از این متراژ 150 مترمربع آبنما، ‌625 مترمربع شبکه معابر و 745 مترمربع فضای سبز ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ‌آبنمای میدان امام رضا (ع) که نمادی الهام گرفته از معماری ایرانی‌ـ اسلامی است به گونه‌ا‌ی طراحی شده که به صورت هشتی و ترکیبی از اعداد هشت که برگرفته از هشتمین امام شیعیان است احداث می‌شود و قوس جناغی طرح شباهت به گنبد بارگاه امام رضا (ع) دارد و در سمت چپ و راست این اثر فلزهایی به سمت بالا نشانه گرفته شده که نشانگر وحدانیت و یکتاپرستی است و خصوصیات نقوش اسلامی در تمام نماهای آبنما دیده می‌شود.

صفوی افزود: ‌این طرح با هدف ایجاد فضای مفرح و زیبا برای شهروندان و هویت بخشی در منطقه از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده و با نصب سازه‌ها، ‌عملیات زیرسازی و محوطه سازی در حال حاضر با 75 درصد پیشرفت فیزیکی‌، ‌در مراحل پایانی قرار دارد که تا پایان خرداد ماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

‌شهردار این منطقه ضمن بازدید از پیشرفت پروژه ساماندهی میدان امام رضا (ع) از پروژه‌های سرای محله مظاهری، ‌رضویه، ‌خاورشهر و ‌کیانشهر جنوبی، ‌بازپیرایی بوستان‌های فدائیان اسلام، گلزار، هجرت، ‌امیرکبیر و شهید بابایی، ‌پیاده روسازی خیابان احمدی، ‌احداث حوضچه برای رفع مشکل انسداد نهر در تقاطع آل ابراهیم و احمدی در کیانشهر و احداث حسینیه شهدا در مصلای خاورشهر نیز بازدید به ‌عمل آورده و نکات لازم در راستای اجرای بهینه طرح‌ها و تسریع در عملیات را تاکید کرد. 

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول