اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

شوراها نقش مؤثری در جهت‌بخشی دستگاه‌ها دارند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی، می‌توانند از باب مطالبه حقوق شهروندان نقش بسزایی در جهت‌بخشی دستگاه‌های اجرایی ایفا کنند.

شوراها نقش مؤثری در جهت‌بخشی دستگاه‌ها دارند

سیدمحمدکاظم حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سالروز تشکیل شوراهای اسلامی، آن را نقطه اتصال مردم با حاکمیت خواند و افزود: شوراهای اسلامی پس از قریب سه دوره از عملکرد خود در جایگاه یک نهاد رسمی قانونی می‌توانند از باب مطالبه حقوق شهروندان نقش بسزایی در جهت‌بخشی دستگاه‌های اجرایی ایفا کنند.

به گفته وی، شوراهای اسلامی می‌توانند به عنوان یک سامانه مورد پذیرش آحاد مردم بسته‌ای را ایجاد کنند تا اقشار و طیف‌های مختلف جامعه با بهره‌مندی از این امکان مباحث مختلف خود را در آن حوزه طرح کنند و به تبع آن زمینه تسریع حل مسائل خود را به وجود آورند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چنین گام ارزشمندی که با یک نظام مردم‌سالار به عنوان نظام جمهوری اسلامی ایران، به انجام رسید امروز به عنوان یک امانت به اعضای شوراها در شهر و روستاها سپرده شده که باید با توجه به این ظرفیت بالا برنامه‌های را خود به طریقی تطبیق کنند تا درخواست‌های مردمی با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه باید مواظب بود نوع عملکرد زمینه‌ساز عدم اجتماعی به این سرمایه بزرگ ملی را فراهم نیاورد، افزود: در این راستا بهره‌مندی از نخبگان، معتمدان، صاحبان فکر و اندیشه در شیوه انجام این وظیفه خطیر اجتماعی می‌تواند نقش ارزنده‌ای را ایفا کرده و زمینه همگرایی مضاعف را در بدنه اجتماع و منتخبان مردم حاصل کند.

حجازی ابراز داشت: از سوی دیگر شوراها نباید تنها در حوزه یک دستگاه اجرایی به عنوان شهرداری خلاصه شوند بلکه باید با یک دید کلان‌تر به عنوان مدیریت جامع شهری حرکتی را به انجام برسانند تا حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی در جامعه از دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات شوراها بتوانند مسیر کار جامع‌تری را در حوزه شهر و روستا داشته باشند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول