اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی:

دستگاه‌های دولتی باید در اجرای صحیح مصوبات ابلاغی تلاش کنند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه‌های دولتی باید با در نظر گرفتن مفاد درست مصوبات ابلاغی نسبت به اجرای صحیح آن اقدام کنند.

دستگاه‌های دولتی باید در اجرای صحیح مصوبات ابلاغی تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام مالک‌اژدر شریفی پیش از ظهر امروز در دیدار با فعالان جامعه کارگری و بازنشستگان استان با تاکید بر عملی ساختن پیام مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به مناسبت سال جدید اظهار کرد: رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی در این پیام با ایجاد یک رابطه علت و معلولی مفهوم بسیار ارزشمندی را به تصویر کشیده­اند.

وی با بیان اینکه اگر با معیار قراردادن پیام معظم‌له حرکت کنیم، دستاوردهای بسیار ارزشمندی عاید کشور می‌شود، گفت: ایجاد "تولید" مترتب "کار" و "کار" معلول "سرمایه" است و این چرخه با نبودن یکی شکل نمی­گیرد.

شریفی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این پیام به خوبی ارزش و ارتباط هر یک از این موضوعات را بیان کرده است، خاطرنشان کرد: مضامین تولید و کار تا حدودی مشخص است اما موضوع سرمایه قابلیت بحث بیشتری دارد چرا که اگر سرمایه نباشد کار نیست و اگر کار نباشد تولید نیست البته باید سرمایه را در سه نوع سرمایه نقدی، سرمایه جنسی و سرمایه انسانی تقسیم‌بندی کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، سرمایه انسانی را از میان دیگر سرمایه­ها مهم‌ترین و حساس­ترین آنها خواند و گفت: با مدیریت سرمایه انسانی که آن هم در واقع عبارت از کارگران است سایر سرمایه‌ها قابلیت اجرا پیدا کرده و به کار و تولید منجر می­شود.

شریفی، کارگران را عامل اساسی پیشرفت و توسعه هر کشوری خواند و تاکید کرد: حمایت از این قشر به‌عنوان پرثمرترین سرمایه هر جامعه‌ای وظیفه شرعی و قانونی است و در واقع با این حرکت از سرمایه‌های جنسی، ماشین‌آلات و سرمایه‌های نقدی هم حمایت کرده‌ایم.

وی، به برخی اقدامات کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: ما در این کمیته از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم اما این حمایت شروطی دارد.

شریفی، تامین امنیت شغلی و پرداخت حقوق حقه کارگران را از جمله این شروط خواند و افزود: همان طور که سرمایه‌گذار در قبال نقصان ماشین‌آلات واحد تولیدی عمل می‌کند باید در زمینه آرامش روانی کارگران نیز تمام جوانب را تامین کند.

 وی، صرف هزینه سرمایه و سود حاصله توسط سرمایه­گذار در سطح منطقه و کشور را از دیگر ضروریات بهره‌مندی سرمایه‌گذاران از همکاری کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در آذربایجان­شرقی عنوان کرد و گفت: گاه شنیده می‌شود که کارفرمایی به بهانه عدم سوددهی دست به تعدیل نیرو می‌زند که این عمل به هیچ‌وجه درست نیست چرا که سرمایه‌گذار همانطور که زمانی از سود لازم سرمایه‌گذاری خود بهره می‌برد در شرایط نامطلوب باید از سود خود صرف نظر و از کارگران خود حمایت کند تا اوضاع به حالت عادی برگردد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، ثروت و سرمایه‌های موجود را متعلق به همه کشور دانست و افزود: همه باید تلاش کنیم تا سرمایه‌های موجود حفظ و با ارتقا بهره لازم را داشته باشند.

 وی، حمایت از کارگران و تامین امنیت شغلی آنان را در چارچوب قانون اولویت دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه به مرکز مربوط می‌شود ولی ما باید تلاش کنیم معضلات جامعه کارگری با در نظر گرفتن معیار حق حل و فصل شود و حمایت از کارگر برای ما به عنوان قشری تلاشگر ضروری است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

 رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در ادامه بر اجرای صحیح مصوبات دولتی تاکید کرد و افزود: مجریان دستگاه‌های دولتی باید با در نظر گرفتن مفاد درست مصوبات ابلاغی نسبت به اجرای صحیح آن اقدام کنند.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول