اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی:

آموزش خانواده‌ها برای تربیت انسان‌های توانمند ضروری است

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: آموزش خانواده به عنوان بزرگترین مدرسه و سرمایه‌های اجتماعی جامعه برای تربیت انسان‌های توانمند و دارای مهارت‌ ضروری است.

آموزش خانواده‌ها برای تربیت انسان‌های توانمند ضروری است

عبدالعلی دربان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مسئولان باید در شناسایی خطرات و پیامدهای اعتیاد در جامعه آسیب‌شناسی کنند، همچنین عوامل محافظتی راه را بشناسند چرا که این امر نیاز به برنامه‌های پیشگیری کننده مانند تقویت ورزش همگانی و اجرای برنامه‌های پیشگیری‌کننده، آسیب‌شناسی شده است.

وی افزود: باید تمامی مدیران و مسئولان دلسوز با جدیت مسئله اعتیاد را پیگیری کرده و آن را تکلیف خود بدانند و تمام اقشار جامعه را متوجه این خطر کنند.

این کارشناس در ادامه تصریح کرد: خانواده به عنوان بزرگترین مدرسه و سرمایه‌های اجتماعی جامعه باید در تربیت انسان‌های توانمند و دارای مهارت‌ آموزش ببینند تا در مقابله با مسایل و مشکلات اجتماعی برخورد اصولی و منطقی داشته باشند و به سادگی از کنار مسئله خانمان‌سوز و اجتماعی اعتیاد عبور نکنند.

کارشناس فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه والدین در این راستا باید تحت آموزش قرار گیرند و یافته‌های خود را به فرزندانشان منتقل کنند، گفت: باید عواطف در بین اعضای خانواده‌ها بیشتر شود تا منجر به فرد‌گرایی و انزواگرایی در افراد خانواده‌ نشود زیرا یکی از دلایل شیوع اعتیاد کمبود عاطفه و محبت در خانواده‌ است.

دربان با بیان اینکه زوج‌ها قبل از ازدواج باید آموزش‌های پیش از ازدواج و ارتباط‌های موثر را یاد بگیرند، اضافه کرد: این امر سبب انتخاب آگاهانه و منطقی در امر ازدواج می‌شود زیرا دو نفر با تفکر و خصوصیات روانی، اجتماعی، فرهنگی و هم‌سطح و دارای مهارت‌ها و توانمندی‌ها با هم ازدواج کرده و فرزندان توانمند پرورش می‌دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ارومیه و دانشگاه صنعتی در سال گذشته بیش از 200 نفر را در کارگاه آموزشی آموزش دادند، بیان کرد: لازمه تکمیل این کارگاه آموزشی برپایی نمایشگاهی بود تا متولیان امر مانند پلیس، بسیج، دانشگاه و تشکل‌های مردمی را گرد هم آورد، این نمایشگاه تخصصی اعتیاد از اردیبهشت‌ ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

این کارشناس از ایجاد اتاق فکر در زمینه اعتیاد خبر داد و گفت: با داشتن این اتاق فکر برنامه‌های ترک اعتیاد و پیشگیری از آن رسانه‌ای شده و نقاط مختلف پیشگیری از اعتیاد کاربردی‌تر می‌شود.

دربان با اعلام اینکه همایش‌های شمال استان در خوی و جنوب استان در مهاباد با حضور فرمانداران این شهرستان‌ها برگزار می‌شود، اضافه کرد: همایش‌های پیشگیری از اعتیاد با محوریت رسانه و نقش اصحاب رسانه در جامعه سالم از اعتیاد، برگزار می‌شود.

کارشناس فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر که دشمنان هر روز بیشتر از روز قبل با صرف هزینه‌های هنگفت تبلیغات گسترده‌ای برای از بین‌بردن جوانان و سرمایه‌های کشور می‌کنند لازم است تا ما با آنها مقابله کنیم و از دانشگاه و مدارس که از اصلی‌ترین هدف‌های آنها هستند، حمایت کنیم.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول