اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

بیکاری در خانواده‌ها تبدیل به اپیدمی شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: امروزه بیکاری در خانواده‌ها به اپیدمی تبدیل شده است و برای مقابله و کاهش محسوس بیکاری نیاز به انقلابی به نام انقلاب بیکاری داریم.

بیکاری در خانواده‌ها تبدیل به اپیدمی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی در نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، پرهیزکاری و دوری از مهالک و گردنه‌های سخت جهنم اظهار کرد: یکی از برجسته‌ترین ملاک‌های تقوی توجه به زیردستان و ضعیفان است.

* افراد متمکن به افراد نیازمند و مستمند توجهی ندارند

وی با اظهار تأسف از کمرنگ شدن توجه و دستگیری افراد مستضعف توسط بعضی از افراد متمکن افزود: در مقابل بعضی از انسان‌های متمکنی که شکم خود را از راه حیله و نیرنگ پر می‌کنند، انسان‌های مستضعف دست نیرنگ و تملق ندارند.

موسوی با اشاره به وجود افراد مستضعف و ناتوان در گچساران تصریح کرد: اگر افراد جامعه در این مورد سکوت کنند و این مطالب گفته نشود، وظیفه خود را در مقابل افراد ناتوان و مستضعف انجام نداده‌ایم.

امام جمعه گچساران با انتقاد از توجه نکردن افراد متمکن به مردم مستمند گچساران گفت: در این شش سالی که افتخار خدمتگزاری و نوکری مردم این شهرستان بر دوش این حقیر بود، هرگز ندیدم کسی مبلغی را برای فقرا اهدا کند.

* افراد نیازمند در اداراتی که فلسفه وجودی آنها دستگیری نیازمندان است نیاز به پارتی دارند

خطیب جمعه گچساران بیان کرد: بعضی از افراد مستمند و ناتوان در بعضی از اداراتی که فلسفه وجودیشان کمک به مستمندان است نیاز به پارتی و سفارش دارند.

موسوی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران با اشاره به پاسداشت هفته معلم عنوان کرد: در تمام فرهنگ‌ها به ویژه اسلام احترام زیادی برای معلمان و دانشمندان قائل شده است.

* بیش از 80 بار در مقام عالمان و دانشمندان در قرآن صحبت شده است

وی ادامه داد: در قران بیش از 80 بار از علم و عالم صحبت شده است.

امام جمعه گچساران با نقل حدیثی از امام صادق (ع) مقام و جایگاه شهید و عالم را بسیار بالا عنوان کرد و بیان داشت: تفکر، اندیشه و علم عالم و مرکب قلم عالمان صحیح کردار و صالح از قطرات خون شهیدان گرانبهاتر است.

موسوی عالم را چراغ راهنما و هدایت عنوان کرد و افزود: عالمی که عمل به علم خود باشد بستر و محیط سالم و بی‌دغدغه‌ای را برای مردم ایجاد می‌کند.

* مطهری مردی بی‌نظیر در اسلام و اسلام‌شناسی بود

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری بیان داشت: شهید مطهری در حد توان تلاش کرد شرایط و ویژگی‌های یک مرزبان اندیشمند در راه دین و ولایت را به دست بیاورد تا با این کار به وظایف خود عمل کند.

موسوی یادآور شد: شهید مطهری با علم و ادب، اندیشه و اخلاق دینی و اعتقاد راسخ در مراحل علمی، تذهیب و تزکیه نفس به درجه‌ای رسید که امام راحل فرمودند مطهری مردی بی‌نظیر در اسلام و اسلام‌شناسی است.

امام جمعه گچساران با اشاره به روز کار و کارگر خاطرنشان کرد: درباره اهمیت کار و کارگر روایات و احادیث فراوانی در دین اسلام نقل شده است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول