اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت 700 دانش‌آموز

المپیاد فناوری نانو در کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: با شرکت 700 دانش‌آموز المپیاد علوم فناوری نانو در کرمان برگزار شد

المپیاد فناوری نانو در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز سومین المپیاد علوم فناوری نانو همزمان با 27 استان دیگر با شرکت 700 دانش‌آموز در کرمان برگزار شد.

کارشناس ستاد توسعه فناوری نانو کشور در حاشیه این المپیاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از استان‌های برگزیده به منظور برگزاری سومین المپیاد فناوری نانو است، اظهار داشت: حدود 700 دانش‌آموز در این استان در المپیاد نانو شرکت کرده‌اند.

شیرین علیخانی افزود: در این المپیاد 200 دانش‌آموز از شهرستان کرمان، 300 نفر از سیرجان، 150 نفر از رفسنجان و 60 نفر از سایر شهرستان‌های استان کرمان حضور داشتند.

وی با بیان اینکه نتایج سومین المپیاد علوم فناوری نانو ماه آینده اعلام می‌شود، تصریح کرد: 30 دانش‌آموز برتر شرکت کننده در این آزمون به مرحله کشوری راه می‌یابند و مرحله کشوری این المپیاد به صورت عملی و به مدت 10 روز در اواخر تیر ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

علیخانی بیان داشت: دانش‌آموزان در مرحله کشوری سومین المپیاد علوم فناوری نانو ضمن بازدید تخصصی از مراکز آزمایشگاهی کشور در کلاس‌های عملی و تخصصی نیز شرکت می‌کنند و در نهایت سه دانش‌آموز برگزیده انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه این المپیاد توسط باشگاه نانو وابسته به معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری المپیاد علوم فناوری نانو آشنا کردن دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه مقطع متوسطه با این علم است.

کارشناس ستاد توسعه فناوری نانو کشور ابراز داشت: در نهایت دانش‌آموزان برتر در قالب گروه‌های مختلف، پروژه‌های تخصصی نانو کار می‌کنند و استان‌هایی که از نظر تعداد شرکت کننده و برگزیده برتر باشند، 20، 40 و 60 میلیون تومان به منظور خرید تجهیزات آزمایشگاهی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول