اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشکده پروفسور حسابی خبر داد

برگزاری نمایشگاه فناوری‌ نانو ویژه دانش‌آموزان در قم

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشکده پروفسور حسابی از برگزاری نمایشگاه و کارگاه آموزشی فناوری نانو برای دانش‌آموزان دوره متوسطه خبر داد.

برگزاری نمایشگاه فناوری‌ نانو ویژه دانش‌آموزان در قم

محمد خان‌احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: نمایشگاه و کارگاه آموزشی تکنولوژی نانو، 14 تا 16 اسفند در کانون تربیتی شهید آیت‌الله سعیدی قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اهداف اصلی برگزاری این کارگاه آشنایی دانش‌آموزان با فناوری نوین در عرصه تکنولوژی نانو و کشف استعدادهای دانش‌آموزانی است که تمایل به ورود به عرصه نانو فناوری دارند.

معاون پژوهشکده پروفسور حسابی افزود: در این نمایشگاه همه تجهیزات تکنولوژی نانو در معرض دید دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت و علاوه بر این سینمای نانو، کارگاه فیلم محصولات نانو و سمینار آموزشی در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این سمینار آموزشی، تعدادی از اساتید برجسته حوزه نانو فناوری حضور خواهند داشت که این موضوع کمک خوبی برای دانش‌آموزان به منظور آشنایی با این تکنولوژی پیشرفته خواهد بود.

خان‌احمدی ابراز داشت: این نمایشگاه با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو کشور که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری اداره می‌شود، برگزار خواهد شد.

وی گفت: تمام دانش‌آموزان مقطع متوسطه که علاقه‌مند به این تکنولوژی هستند، می‌توانند در این نمایشگاه و کارگاه شرکت کنند.

معاون پژوهشکده پروفسور حسابی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه از دانش‌آموزان علاقه‌مند حوزه نانوفناوری برای شرکت در المپیاد نانو که هشتم اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، ثبت‌نام خواهد شد.

وی عنوان داشت: تاکنون بیش از 20 هزار دانش‌آموز از 27 استان کشور در این المپیاد ثبت‌نام کرده‌اند که آخرین مهلت ثبت‌نام نیز 15 اسفند اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که در این المپیاد به رتبه برتر دست پیدا کنند، به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

فناوری‌ نانو واژه‌ای است کلی که به تمام فناوری‌های پیشرفته در عرصه کار با مقیاس نانو اطلاق می‌شود. یک نانومتر یک میلیاردم متر است و معمولاً منظور از مقیاس نانو، ابعادی در حدود 1nm تا 100nm است.

نخستین بار ایده فناوری نانو در سال 1959 توسط ریچارد فاینمن طی یک سخنرانی با عنوان «فضای زیادی در سطوح پایین وجود دارد» مطرح شد؛ وی این نظریه را ارائه داد که در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم مولکول‌ها و اتم‌ها را به صورت مستقیم تغییر دهیم.

امروزه فناوری نانو کاربردهای متفاوتی در علومی مانند پزشکی، زیست‌شناسی، شیمی و داروسازی دارد که در کشورهای پیشرفته دنیا برای ابداع روش‌های تازه استفاده از این علم در موارد مختلف، رقابت وجود دارد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول