اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

اقتدار امروز ایران در جهان مثال‌زدنی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج گفت: امروز در سایه وحدت و یکپارچگی ملت و راهنمایی‌های الهی رهبر اقتدار ایران در عرصه‌های مختلف در جهان مثال‌زدنی است.

اقتدار امروز ایران در جهان مثال‌زدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حاج حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع سنندج، اظهار کرد: با وجود توطئه‌های شبانه روزی دشمنان علیه ایران در سایه راهنمایی‌های الهی رهبران انقلاب ایران اسلامی به قدرتی بزرگ در عرصه‌های جهانی تبدیل شده بگونه‌ای که در تصمیمات مهم جهانی نقش تعیین کننده‌ای دارد.

به گفته وی، امنیت و سلامتی که امروز در سایه انقلاب اسلامی بر کشور حاکم است زمینه رشد و ترقی همه جانبه ایران را در عرصه‌های مختلف علمی و اقتصادی فراهم کرده است.

امام جمعه سنندج خدشه‌دار کردن وحدت مسلمانان، ترویج بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه اسلامی و سست کردن هویت جوانان مسلمان را مهم‌ترین اهداف دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: تلاش در راستای تقویت و ترویج امر به معروف و حفظ همبستگی و وفاق ملی در بین آحاد مسلمانان کشور بهترین راه مقابله با هجمه‌های دشمنان است.

وی توجه به بحث حجاب و عفاف را از سوی زنان و مردان مسلمان مورد تاکید قرار داد و گفت:‌ بانوان متدین ایران اسلامی باید با رعایت حجاب و عفاف خود پرچمداران واقعی ترویج ارزش‌های اسلامی در جهان باشند.

وی به نقش نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی و مبارزه با هنجارشکنی‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین رسالت نیروهای انتظامی در جامعه، جلب و جذب اعتماد مردمی به منظور مشارکت آحاد مردم با این نیروهای خدوم است.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز جهانی کارگر و گرامیداشت هفته معلم، افزود: کارگران و معلمان از اقشار زحمت‌کش و سازندگان مملکت اسلامی هستند.

ماموستا مجتهدی از  کارگران به عنوان تلاشگران عرصه تولید و سازندگان ایران اسلامی نام برد و افزود: در دین مبین اسلام به جایگاه، مقام و منزلت والای کارگران اشاره و از آنان به زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه تعبیر شده است.

وی به جایگاه معلمان و فرهنگیان در نظام جمهوری اسلامی و در دین اسلام اشاره کرد و افزود: معلمان هدایت‌گران و راهنمایان جامعه بشری در عصر حاضر هستند که رسالت مهم یاددهی و ارشاد را برعهده دارند.

امام جمعه سنندج نقش معلمان و فرهنگیان کشورمان را در توسعه، پیشرفت و دستیابی به فناوری‌های علمی روز موثر دانست و گفت: معلمان امروز سازندگان ایران اسلامی هستند، چرا که در دامن آنان فرزندان و دانشمندان آینده کشورمان رشد و پرورش می‌‌‌یابند.

وی بر تلاش بیش از پیش والدین به ترغیب فرزندانشان بر کسب علم و دانش تاکید کرد و افزود: اسلام دین آگاهی و کسب علوم مختلف است و بر تلاش والدین بر تشویق و سوق دادن فرزندانشان به سمت فراگیر علوم مختلف تاکید کرده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول