اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سد دوستی در کشور ترکمنستان:

سد دوستی نماد و اقتدار هم‌یاری ایران و ترکمنستان است

خبرگزاری فارس: مسئول سد دوستی در کشور ترکمنستان گفت: سد دوستی نماد و اقتدار هم‌یاری بین دو کشور دوست ایران و ترکمنستان است.

سد دوستی نماد و اقتدار هم‌یاری ایران و ترکمنستان است

گلیداف در حاشیه مراسم بازگشایی دریچه سرریز آب سد دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: ساخت این سد در هفت سال گذشته،‌ افزایش تعاملات بین دو کشور ایران و ترکمنستان را در پی داشت و یکی از این تعاملات مسئله آب بود که از اهمیت بالایی در جهان برخوردار است.

مسئول سد دوستی در کشور ترکمنستان افزود: از زمان ساخت این سد تاکنون غریب بر 4 میلیارد مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده و مورد استفاده قرار گرفته است که نعمت بزرگی برای ایران و به ‌ویژه ترکمنستان است و هم‌چنین بستر آب در این زمینه برای کشاورزان کاملاً فراهم شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سد دوستی با بهره‌گیری از امکانات پیشرفته در عرصه ماشین‌آلات آبی جزو یکی از پیش‌گامان صنعت سدسازی در کشور ایران است و به نوعی سومین سد ایران به لحاظ وسعت پهنا در کشور بعد از کارون 2 است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول